The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

02 Februari 2007 | Australië, Adelaide

Na het schrijven van mijn vorige verhaal afgelopen zaterdag, ben ik op zoek gegaan naar een ander hostel. Ik had gehoord dat bijna alles vol zat en had op een of andere internetsite nog een hostel gevonden waar nog plek zou zijn. Toen ik belde, kreeg ik steeds een antwoordapparaat, dus besloot ik om er maar gewoon naar toe te gaan. Het was een aardig eindje bij het andere hostel vandaan, dus ik moest op pad met mijn zware backpack! Eerst een stukje lopen en toen de tram gepakt. Alle deuren en gordijnen van het hostel waren gesloten, dus ik moest verder zoeken. Het volgende hostel zat ook vol, maar ik mocht daar wel gebruik maken van het internet en even wat drinken. Ik baalde een beetje, omdat het een beetje uitzichtloos leek. Toen kreeg ik telefoon van Mark, die zei dat er in een hostel in het centrum nog wel plaats was. Dus, moest ik weer terug. Ook kreeg ik telefoon van Rick, de maat van Rene (mijn melkersmaat uit Blauwhuis)en die zei dat ze ook op weg waren naar Melbourne en de volgende dag zouden arriveren.
Ik ben dus terug gegaan naar het centrum en kwam in een groot en gezellig hostel terecht. Mark, Victor en ik hebben nog wat gedronken in een cafe in de stad.
In Melbourne kreeg ik een beetje het 'Amerikagevoel'; het hostel deed me denken aan de dorms in Amerika en de parken deden me denken aan de campus.
Zondag ben ik weer wat in het centrum geweest en nog wat gaan drinken met twee meiden uit Nederland, waarmee ik misschien the Great Ocean Road zou rijden. Ook zag ik nog een half dode man op een bankje in de stad liggen, die afgevoerd werd in een ambulance.
Toen ik net weer in mijn kamer was in mijn 'nieuwe' hostel, belde Rene me. Ze waren aangekomen in Melbourne en zaten in hetzelfde hostel; 1 verdieping lager! Ik heb eerst wat gedronken met Rene op het balkon en ben toen met hun naar de supermarkt gegaan en zij hebben gekookt voor ons. Een heeeeerlijke maaltijd ;-)
Na het eten naar het cafe in het hostel gegaan. Een gezellige tent, waar ook mensen komen die niet in het hostel bivakeren. We hebben gedronken tot 3.00 's nachts en zijn daarna nog een keer naar de supermarkt gegaan. Wel grappig, dat dat gewoon kan midden in de nacht!
De volgende dag kwam ik ze weer tegen bij het ontbijt en zij zijn toen weer vertrokken. Ik heb twee reisjes geboekt, die ik later ga doen.
Die dag heb ik ook afgesproken met Daan en Daan, waarmee ik uiteindelijk the Great Ocean Road zou gaan doen. Zij hebben een huurauto geregeld.
's Avonds ben ik nog naar the Rialto tower geweest. Dat is een van de hoogste gebouwen van de wereld. Je bent met de lift in 40 seconden op de bovenste verdieping en zit dan op een hoogte van 253 meter en hebt vanaf daar een geweldig uitzicht over de stad. Ik heb gewacht totdat het donker was en toen natuurlijk flink wat foto's gemaakt.
Dinsdagochtend zijn de beide Daans en ik met de huurauto vertrokken. Ik moest rijden, want zij hebben geen rijbewijs. Het zijn namelijk jongens van 17 en 18 jaar! HA! Maar, wel erg gezellig, moet ik zeggen!
In het begin was het wel even wennen, omdat ik links moest rijden en vooral in een grote stad is dat best even lastig. Maar, het ging allemaal goed!
We gingen dus the Great Ocean Road doen. Een route langs de zuidkust van Australie, die begint in Torquay.
Toen we net Melbourne uit waren, zagen we de eerste kangoeroes op een veld. Later ook nog mooie witte papegaaien gezien (dezelfde als ze bij Mariska thuis hadden als huisdier; Elvis).
Het was die dag bewolkt. We zijn wel op een strandje geweest, maar het was wat te koud.
We hebben toen een prachtige waterval gezien en je moest dan door een soort van regenwoud lopen en toen vond ik de regen wel toepasselijk. Het was daar prachtig!!! Er stonden wel bordjes waarop stond dat er slangen konden zijn, dus de jongens waren een beetje bang. En wie zag er een zwarte slang opgerold liggen??? Ja, ik! Gelukkig lag ie rustig op een rots een stuk beneden ons.
Dinsdagnacht hebben we doorgebracht in een erg leuk, klein hostel in Lorne. Er was een veranda, waar je lekker in een hangmat kon liggen. Eerst hebben we 's avonds nog monopoly gedaan onder het genot van een paar glaasjes wijn. Erg veel lol gehad!
Woensdag gingen we weer verder en hebben we weer veel stops gemaakt. Het was prachtig rijden, over de bochtige wegen langs de oceaan. Echt een super uitzicht en het was best 'kicken' om daar te rijden.
We zijn ook even van normale weg een ander weggetje ingeslagen en reden toen ook door een soort regenwoud. Maar, omdat die weg vol gaten zat en ik het toch wat riskant vond, zijn we weer terug gegaan.
We kwamen een aantal van die bussen tegen; georganisseerde reizen, maar ik was blij dat wij eigen vervoer hadden en konden stoppen, wanneer wij daar zin in hadden.
We hebben toen ook nog koala's gezien. Maar, die zaten opgerold, hoog in de boom. Ik hoop er nog eens een van dichtbij te spotten.
Ook hebben we the twelve apostels bekeken. Dat zijn grote rotsen die uit het water omhoog steken. Het was eerst land, maar door de zee aan twee kanten uitgeslepen, waardoor er een stuk afgebrokkeld is. Mooi, maar behoorlijk toeristisch. Daar zagen we ook nog een kleine gekleurde slang vlak voor onze voeten kronkelen. Hij moest even oversteken!
's Avonds in een erg ranzig hostel geslapen in Warrnambool. Het deed me denken aan het studentenhuis van Sikma op de Grote Dijlakker. Allemaal hokjes en er was volgens mij al in geen jaren schoongemaakt. Maar goed, we hadden een bed!
Donderdag hebben we veel kilometers gemaakt, omdat we vandaag in Adelaide de auto weer in moesten ruilen. We reden nu op wegen die kilometers rechtdoor gingen. Soms nog wat stukjes door 'bossen', maar ook veel door het platte land. Onderweg zagen we een bordje met 'wild life' staan. We reden het pad op en zagen wel een bordje staan waarop stond dat het gesloten was, maar we reden natuurlijk toch even door. Het was een soort van primitieve dierentuin op het land van mensen die oorspronkelijk uit Nederland kwamen, maar al sinds hun jeugd in Australie wonen. De man gaf ons een rondleiding. Hij had allemaal hokken met beesten die wij nog nooit eerder hadden gezien; dingo's, emoes, vreemde reptielen en veel voileres (Mariska's pa zou helemaal in z'n element zijn geweest, want er waren mooie vogels in alle kleuren van de regenboog). Hij had ook een python van drie meter en er huppelden gewoon kleine kangoeroes vrij rond. Het was leuk, want hij nam alle tijd voor ons, terwijl de toko al een poos gesloten is, omdat hij er teveel voor moet betalen. Zonde!
De bedoeling was om de nacht in een stadje door te brengen, maar daar was geen hostel, dus zijn we maar weer verder gereden. Maar, je rijdt hier zo honderd kilometer, zonder dat je in een of andere stad komt. Soms eens een klein gehucht ofzo, maar dat is het.
Er lagen trouwens ook behoorlijk wat dode kangoeroes langs de weg.
Ik werd moe van het rijden en het werd al donker, dus ik wilde wel snel ergens stoppen. Helemaal toen bleek dat de autolichten het niet goed deden. Ik zag bijna niets en andere auto's konden ons ook niet goed zien. Gevaarlijk dus. Daarom zijn we maar naar de eerstvolgende stad gereden en omdat ze daar ook geen hostel hadden, hebben we de nacht in een motel doorgebracht. Prima!!!
Vanmorgen om half 11 weer vertrokken en toen was het nog maar een kilometer of 80 naar Adelaide. We hebben een dikke duizend kilometer afgelegd de afgelopen dagen.
In Adelaide waren we dus rond het middaguur en hebben we het strand opgezocht, want na een aantal bewolkte dagen, is het eindelijk prachtig weer!
In twee uurtjes tijd ben ik wel heel lelijk verbrand! Ik heb hele rare gevlekte benen en dat terwijl ik me ingesmeerd had met factor 30! Morgen maar eens kijken of er ook factor 80 in de handel is. (ik kan zo met je mee naar de Volendamse party, Regina).
Aan het eind van de middag hebben we onze auto ingeleverd en nu zitten we in een netjes hostel in het centrum van Adelaide. Hier wil ik een aantal dagen blijven en ik ga denk ik een binnenlandse vlucht boeken naar Sydney. Vanuit daar zal ik jullie weer de volgende belevenissen vertellen.
Ik heb het nog steeds reuze naar mijn zin en de afgelopen dagen echt waanzinnig mooie dingen gezien!
Ik heb nu een aantal foto's geplaats, maar ze staan wat door elkaar en sommige zijn dubbel. Later pas ik dit aan. Blijf kijken!
Doei allemaal!!! xxx


VOOR DE KINDEREN VAN GROEP 3/4

Hallo allemaal,
Ik ben weer in een andere stad en het is nu avond.
Bij jullie is het nu ochtend.
Het is hier heel warm!
Het is nu avond, maar ik heb alleen een rokje en een topje aan.
Vandaag ben ik ook helemaal rood geworden op het strand.
Dat doet wel een beetje pijn.
Een jongen die ook met mij op het strand was, is door een vis gebeten.
Dat doet vast nog meer pijn!
Ik heb een auto gehuurd en heel veel van het land gezien.
Het was wel wat gek, want het stuur van de auto zit aan de andere kant.
En de mensen rijden ook aan de andere kant van de weg.
Ik moest dus wel even wennen.
De golven in het water zijn heel hoog en soms mag je er niet zwemmen, want dat is gevaarlijk.
Ik heb ook al kangoeroes gezien en koalabeertjes.
En ik heb ook twee keer een slang gezien! Het was gelukkig niet heel eng.
Ik zal snel wat foto's erop zetten.
Jurre, ik heb geen bosbranden gezien.
Ik denk dat alles nu geblust is.
Veel plezier op je feestje, Jerke en ik hoop dat jij je niet meer verveelt, Anna.
Een heel goed weekend iedereen en doe de groetjes aan de juffen en meesters!
(Collega's, veel succes komende week met het bezoek van de inspectie....!!)

Groetjes van juf Klasien xxx

  • 02 Februari 2007 - 15:00

    Trudy:

    hoi klasien, wat beleef jij veel leuke dingen in een weekje zeg. Ik wordt er een beetje jalours van. Bij ons is het veel saaier. Ga nog veel bekijken en een goede vlucht. groetjes van ons allemaal!

  • 02 Februari 2007 - 18:10

    Regina:

    Weer geweldig!
    Ik gaan dus gewoan als jou naar de volendamse avond!!
    En te gek man..met twee jonge jonkjes op paad! krek wat!
    Zet m op en ga zo door!
    XX Regina

  • 02 Februari 2007 - 19:08

    Hans:

    Hoi Klasien, wat een prachtig verhaal!We zullen groep 3/4 hun deel voorlezen.
    gr. Hans, 2 febr.
    O ja, insp.= V !!

  • 02 Februari 2007 - 19:11

    Henk:

    Klasien, je gedraagt je hè. Je bent ver weg, maar ik houd je in de gaten. Leuk trouwens dat het je allemaal (totnutoe) zo goed bevalt. Nou, oant oare kear, hear.
    Groeten van mij.

  • 02 Februari 2007 - 20:31

    Bas, Alie,Sabine:

    He Klasien,weer een ontzettend leuk verhaal!!Zo leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!Geniet er maar lekker van!En we kijken alweer uit naar jou volgend verhaal.
    En Sabine kan kruipen!!zo geweldig om te zien,en gaat af en toe ook al staan!! groetjes van ons,en natuurlijk een dikke knuffel van Sabine

  • 02 Februari 2007 - 20:39

    Tennismaat Jolanda:

    Hello Klasien. jij hebt dus al weer heel wat beleefd deze dagen, en aan je foto's te zien heb je super mooi weer heerlijk man.
    Geniet ervan, dat doe ik namelijk wel van jou verhalen.
    Groetjes Jolanda Pok

  • 02 Februari 2007 - 21:08

    Sjoukje:

    Hey Klasien! Wat heb je er weer een fantastisch verhaal van gemaakt!! Wat zul jij je 'vrij' hebben gevoeld toen je daar zo langs die kust reed, lijkt me echt geweldig! Hier alles goed, heb erg zin in volgende week, dan gaan we op vakantie naar LA! Disneyland bezoeken met de kids. Ik wens jou ook echt nog super veel plezier daar, geniet zoveel je kunt!! Groetjes Sjoukje

  • 04 Februari 2007 - 08:52

    Cas:

    Klaasiieen!

  • 04 Februari 2007 - 10:22

    Anna Jantye:

    ik verveel me niet meer mijn zusje verveelt zig wel denk ik want me zusje gaat aleen maar naar boven mijn broertje bij mij was geester bij mij aan het speelen dat was leuk juf wodj heeft de tafels in een groep

  • 04 Februari 2007 - 10:24

    Anna:

    ik mis ye

  • 04 Februari 2007 - 11:22

    Iris:

    Hai klasien,Wat hartstikke leuke reis maak jij zeg! En wat is het enorm leuk om al je belevenisen via deze site te volgen. Prachtige foto's,wat een landschap! Lekker doorgaan met genieten joh! Gr.uit makkum

  • 04 Februari 2007 - 11:56

    Ritza:

    hallo juf. alles goed met juf? met mij wel. heb mijn diploma a gehaald van zwemmen. we zijn een uil aan het maken op school. kom de volgende keer weer wat schrijven.

    Hallo Klasien. Even een berichtje van ons. Ritza mocht zelf even een zelf bedachte maar voor geschreven tekst schrijven. We hopen dat je het erg naar de zin hebt. Zo aan de foto,s te zien is het er erg mooi. We wensen je een hele fijne verdere reis en komen zeker nog even bij terug. Groetjes van Ritza en haar mem.

  • 04 Februari 2007 - 14:27

    Jannet:

    G'day Klasien, ik lees en zie al dat je het enorm naar je zin hebt en dat je al menig vrienden hebt gemaakt. No worries dus ... Jammer alleen dat je terecht bent gekomen bij het invalidentennis. Hier gaat alles z'n gangetje: slecht weer en weinig nieuws. Ben benieuwd wat je straks van Sidney vindt! Have fun

  • 04 Februari 2007 - 14:31

    Rik V.d. Gaast:

    hoi juf, mooie foto's van de slang en de kangaroes!!

  • 04 Februari 2007 - 15:57

    Anna:

    hoi juf aes goet





























  • 04 Februari 2007 - 16:15

    Ineke:

    Hee dame, goed werk! Leuk om alles zo te volgen! Hier is de lucht ook strak blauw (gelukkig) maar het temperatuurtje wat lager... Groetjes Ineke

  • 04 Februari 2007 - 19:46

    Adelbertha:

    He die Klak!

    Goed zeg al die verhalen! Kan me je al helemaal voorstellen in die bikkel(twee X!!!)bak van je! Geniet meid!

  • 05 Februari 2007 - 18:40

    Johan Mulder:

    hee klasien,dus je hebt het daar wel naar je zin,zo te horen.....en je bent rene ook nog tegen gekomen,das wel lachen man.veel plezier daar nog.gr johan.

  • 05 Februari 2007 - 20:06

    Dorian En Rowena .!:

    Hallo, juf klasien

    hoe is het met je.?

    we vinden de foto's erg leuk... vooral van de slang we begonnen erg hard te gillen toen we hem zagen liggen *ieeeeee*

    Nou veel suc6 nog daar in Autralië .!

    Veel kusjes van Dorian en rowena XX

  • 06 Februari 2007 - 16:08

    Bas:

    hallo 'Reizende oom Roel'

    alles kits daar? dacht het wel!
    Leuke foto's klak en geinige
    verhaaltjes, ga zo door.
    Goeie reis naar sidney.
    groetjes 'Sproggle'

  • 07 Februari 2007 - 13:03

    Derrick:

    Gutentag frau von der Werf! Alles gut?
    Geweldig leuke belevenissen weer hoor! Gezelig met leuk jong grut op stap, altijd goed! Stoer, jij in de auto met stuur aan andere kant. Lollig he! Heb je al in een reflex met je hand in de deur gegrepen (rechts)?
    Groetnisse Ines

  • 02 Maart 2007 - 19:16

    Marleen:

    Ha die Klasien
    Fijn dat alles zo goed gaat overseas. Herkenbare beelden. Goeie reis verder. groetjes Marleen v.d. Werf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 33684

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: