De eerste 100 uren - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu De eerste 100 uren - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

De eerste 100 uren

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

27 Januari 2007 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Eindelijk even tijd om verslag te doen van mijn eerste dagen in Australie.
Na het leuke afscheid van iedereen (donderdag op school, vrijdag met m'n vriendinnen en zaterdag met heit en mem) hebben Bas en Alie mij afgelopen zondag naar Schiphol gebracht, waar ik om 12.00 uur de lucht in ging.
De eerste vlucht was naar Kuala Lumpur en duurde bijna twaalf uren. Het duurde lang en ik was nog hartstikke brak van het avondje stappen op vrijdag, maar slapen lukte niet echt... Dat kwam doordat er veel te veel leuke dingetjes voor mij in het vliegtuig waren. Ik had namelijk mijn eigen beeldscherm, waarop ik films of t.v.-series kon kijken, maar ik kon ook muziekjes uitkiezen en spelletjes doen! Krekt wat natuurlijk!! Ik had zelfs kunnen emailen vanuit het vliegtuig, maar daarvoor had ik m'n creditcard nodig en dat vond ik allemaal net wat te veel van het goede.
In Kuala Lumpur had ik een tussenstop van drie uur.
De tweede vlucht (Kuala Lumpur - Melbourne) ging een stuk sneller. Het was een vlucht van dik acht uren. Na de maaltijd viel ik in slaap en toen ik wakker werd, hoefden we nog maar twee en een half uur te vliegen.
Vlak voor de landing realiseerde ik me pas echt goed dat ik aan de andere kant van de wereld tien weken vakantie zal gaan vieren. Ik zag een droge, kale vlakte met wat bomen die wij in Nederland niet kennen en daarachter de skyline van Melbourne. Ik kreeg opeens helemaal de kriebels, want voor mij begon het avontuur toen pas echt!
Om ongeveer 20.15 kwam ik maandagavond in Melbourne aan en Margriet stond al op me te wachten. Margriet komt oorspronkelijk uit Bolsward en woont al sinds een aantal jaren met haar gezin in Melbourne. Eigenlijk kenden we elkaar nog niet, maar het klikte enorm goed.
Het was erg gezellig bij hun en ik voelde me heel erg welkom. Margriet en Michael hebben twee zoontjes; Thomas en Jonathan. De oudste (Thomas, 3 jaar) was niet bij me weg te slaan. Hij volgde me zelfs tot aan de w.c. Daar bleef hij steeds voor de deur staan wachten, totdat ik klaar was. Even een klein detail; de deur had van boven tot beneden raampjes....! Als ik klaar was, herinnerde hij me er even aan dat ik wel moest 'flushen'!
Deze eerste dagen heb ik de stad wat verkend en genoten van het ultieme vakantiegevoel! Lekker op terrasjes zitten in mijn zomertenue! Het is trouwens geen 40 graden meer, zoals de week voor mijn vertrek, maar een graadje of 25 schat ik; beter!
Melbourne is echt een super leuke stad. Iedereen is heel vriendelijk en je ziet er -zoals in elke grote stad- vanalles rondlopen. Er staan mooie, grote, oude panden met nieuwe gebouwen en wolkenkrabbers ernaast, maar toch is het een mooi gezicht! Ook zijn er veel parken.
Ik ben eigenlijk steeds alleen de stad in gegaan. Ja, de eerste dag was Thomas van plan om mee te gaan. Hij pakte m'n hand vast en zei tegen Margriet: "Bye mum, we go now. I'll be a good boy. See ya!" en toen sleurde hij mij mee!
Elke dag is weer een verrassing en loopt het steeds anders dan ik 'in de planning' heb. Ik ben een ochtend naar het Aquarium geweest met Margriet en Thomas. Daar waren allerlei mooie, grote vissen te zien en ook haaien en mega grote roggen. Ik ben naar the Queen Victoria market geweest en verder vermaak ik me vooral op straat; even wandelen en zitten in een park of relaxen op een terrasje.
Eergisteren heb ik Mark ontmoet. Ik had hem 'ontmoet' op een site over Australie en heb de middag met hem en een vriend op het terras doorgebracht en die avond heb ik met Margriet bij de Thai gegeten.
Gisteren ben ik naar the Austalian Open geweest. Dat zou al dagen, maar het liep dus steeds anders.
Gisteren zag ik dat er een hoop Nederlanders moesten spelen, dus ik dacht dat ik dikke mazzel had. Ik werd er in een soort van fietstaxi heen gebracht. Dat had ik natuurlijk even goed geregeld! Ik heb even een foto gemaakt van 'de arena' en ging toen naar de tennisbaan, waar ik moest zijn om de Nederlanders te zien. Het was er nog erg leeg, maar er kwam wel een vent uit Nederland naar me toe en vroeg of ik even op z'n tennisattributen wilde passen! Ik had geen idee wie het was, maar dacht dat het misschien Paul Haarhuis ofzo wel kon zijn. Dat is de enige naam die ik ken....! Maar, geen idee of die nog leuk meedoet of niet. Later kwam ie terug en raakten we aan de praat. Het bleek dat hij de coach was van een van de dames. Ook niet slecht natuurlijk, maar op de spullen van Paul Haarhuis passen, was toch een mooier verhaal geweest. Maar, wat bleek toen ook nog..... Al die Nederlanders die moesten spelen zaten in een rolstoel! Ik heb dus de hele middag gekeken naar invalide tennisers! Maar, het was toch niet minder leuk om naar te kijken, want ik vind het echt knap wat ze doen! Ik heb Esther Vergeer ook twee keer zien spelen. Die schijnt dan wel bekend te zijn...!
Ik heb de middag op de tennisbaan doorgebracht met Hugo. Een jongen uit Nederland, die ik daar tegenkwam. We hebben erg gelachen, omdat ik dacht dat het scorebord niet goed werkte, maar ik had gewoon de twee speelsters doorelkaar gehaald! Soms kun je je maar beter stil houden.....!
Hij heeft me terug gebracht naar mijn hostel in z'n rammelende, oude, rode bus! Jammer, dat hij aan het werk is, want anders had ik mooi met hem en z'n bus kunnen reizen.
Gisteren was het ook Australia day; een soort van koninginnedag. Ik zag tenminste allemaal mensen met de vlag van Australie om zich heen gewikkeld lopen. En ook een hond met een leuk doekje om z'n nek (zie foto's).
Er was gisteravond ook vuurwerk, maar daar ben ik niet geweest, omdat ik eigenlijk net thuis was van the Australian Open.
Eigenlijk had ik in de kroeg moeten zitten gisteravond, geloof ik, maar aangezien ik niet zo'n kroegtijger ben..... ;-)
Nee, ik heb me gister heel hard gestoten aan het puntje van een locker; gat in m'n hoofd! Dus, ik hoefde niet zo nodig aan de drank om m'n hoofd te voelen!
Vandaag moet ik op zoek naar een ander hostel, want deze is volgeboekt voor het weekend. Het schijnt nogal druk te zijn in Melbourne, omdat er morgen ook een of ander festival is. Ik wil hier eigenlijk nu ook bijna wel weg, want er is nog meer te zien. Het plan is om de Great Ocean Road te gaan doen, maar met wie enzo, moet ik nog even uitzoeken.
Jullie horen nog wel wat ik de komende dagen ga doen. In ieder geval, vermaak ik me prima!!!
Iedereen bedankt voor de leuke berichten op deze site. Ik wil alleen vragen of sommige mensen hun achternaam erbij willen zetten, want er zijn meer hondjes die Fikkie heten....!

Groetjes, Klasien
(Binnenkort meer foto's bij dit bericht; ook met mezelf erop. Ik moet nog even fotoruimte kopen. Gaat gauw gebeuren! Als je op de grote foto klikt, krijg je een diavoorstelling te zien en zijn de foto's zo groot als je beeldscherm)


VOOR DE KINDEREN VAN GROEP 3/4 (en alle andere kinderen van school)

Hallo allemaal!!!
Nou jongens, ik zit aan de andere kant van de wereld en ik ben er nog niet vanaf gevallen!
Ik moest heel lang in het vliegtuig. Ik moest ook slapen, maar dat lukte niet zo goed. Op een t.v. kon ik films kijken en spelletjes spelen, dus dat was erg leuk!
Nu ben ik in een hele grote stad, die Melbourne heet. Ik heb nog geen kangoeroe of koalabeer gezien, maar die huppen denk ik ook niet zo graag in een grote stad rond. Wel heb ik hele mooie vissen gezien in een soort van museum. Er was een hele grote blauwe vis en zelfs een paar haaien!
Ik ben heel blij met alle kadootjes die ik van jullie heb gekregen, want ik kan ze goed gebruiken en de dropjes smaken lekker!
Wat goed, Brecht, dat je je diploma hebt gehaald. Hebben de anderen het ook gehaald? Ik ben benieuwd! Ik wens Linda alvast een hele leuke verjaardag toe en je bewaart wel wat lekkers voor me he?! En Jerke is ook bijna jarig. Misschien schrijf ik voor die dag nog wel een bericht en anders ook maar een leuke verjaardag gewenst, Jerke.
Ik mis jullie wel hoor, maar gelukkig kan ik af en toe naar de foto kijken die ik hier ook heb staan. Daar staan jullie allemaal op!
Heel veel groetjes en tot de volgende keer!

juf Klasien

  • 27 Januari 2007 - 02:10

    Henk Van Tennis:

    Hee Klasien,Ik heb van je eerste reisverslag genoten, super. Hier op de tv zijn slechts de tenniswedstrijden van de niet-invaliden te zien.
    CU

  • 27 Januari 2007 - 11:27

    Ines:

    Daar is er maar 1 van!
    Hee hallo! Je vermaakt je goed zo te lezen! Heerlijk gevoel moet dat zijn. Ik had je sms-je nog gehad, maar wilde om de reden die je zelf in e-mail al aangaf, niet terug sms-en ($$$$$)Alles okee hier, regen en wind dus you're the lucky one, maar dat wisten we al. Heeeel veel plezier en keep in touch!
    Groetnisse Ines (aka Derrick)

  • 27 Januari 2007 - 13:23

    Regina KUIPERS:

    Hallo bella,
    Wat hevig om te lezen, wat je allemaal beleefd!
    Vooral de prive berichtjes moet je er ook in houden!!
    Leuk geschreven t verhaal, las lekker weg!
    Bist goed bezig Bella!
    De groetjes en we hore wel weer!!
    x

  • 27 Januari 2007 - 14:04

    Ilse Soedira:

    Hiya! leuk om te lezen wat je daar beleefd, genieten zeg! Klinkt allemaal goed hoor. Nou geniet maar weer verder daar en ik hou je in de gaten hier..... Groetjes, Ilse

  • 27 Januari 2007 - 23:47

    Sjoukje (zusje Mir):

    Hey Klasien! Wat super zeg, eindelijk is het dan zo ver! Ik zat al een paar dagen op een berichtje van je te wachten. Super leuk om te lezen wat je daar meemaakt! Ik wens je een super tijd daar en geniet van alles wat je meemaakt en ziet!!! Groetjes Sjoukje

  • 28 Januari 2007 - 11:04

    Anoek:

    He Klakkie,
    Wat een hevig verhaal!Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt!En wat een mazzel dat jij op de tennisspullen mocht passen...dat willen we allemaal wel tss...
    Nog heel veel plezier!!Oh ja, JR zijn huis is verkocht!!

  • 28 Januari 2007 - 16:15

    Feun!:

    Hallo lief Klakkebeest van me! Wat een geweldig verhaal!! Wat heb je al leuke dingen gedaan, echt super!!! Nou, je hebt echt een geweldige tijd, hè? Geniet ervan en doe veel leuke dingen! Wij zijn inmiddels in Argentinie en hebben onze eerste steak al geproefd, heerlijk! Morgen gaan we naar een gletsjer! Doei-vloei, veel knuffels van Feunebeest!

  • 28 Januari 2007 - 17:33

    Tennismaat Jolanda:

    Haai Klasien, erg leuk om te lezen wat je meemaakt, moeten we misschien ook eens doen, in een rolstoel tennissen????

    toedeloe groetjes Jolanda

  • 29 Januari 2007 - 13:08

    Janke Sinnema:

    Hoi Klasien,zo te zien heb je alles onder controle.Een leuk kado zo'n gevulde reiskoffer van school,had Petra er ook nog iets extra's in gedaan ??? En een leuke foto zo heelijk in de zon.. noflik!! geniet ze.
    groetjes Janke

  • 29 Januari 2007 - 18:27

    Petra En Ineke:

    Hee Klasien, we zitten even je site te bekijken samen! Terrasje op de foto zaten wij ook altijd! De mannen op de foto moeten nog wel even wat ouder worden ;-) en Petra vind je haar leuk zitten op de fotoos! : -) Veel plezier en geniet ervan! Groetjes uit Haarlem

  • 30 Januari 2007 - 09:27

    Sieta Kooistra :

    wat geweldig om die verhalen van je te lezen! wat leuk dat je het zo naar je zin hebt.wij zijn net terug gekomen uit frankrijk! Ingrid tichelaar opgezocht. was ook weer als vanouds.Erg veel lol gehad! Heel veel plezier nog verder en ik blijf je volgen,erg leuk!!!

  • 30 Januari 2007 - 16:30

    Elly Smink:

    Hey Klasien, het ziet er super mooi uit daar, zo te horen vermaak jij je best. Nou veel plezier nog de komende tijd en probeer je verhalen te blijven volgen. Krijg het natuurlijk erg druk onder Petra!
    Groetjes Elly

  • 31 Januari 2007 - 06:30

    Jerke:

    Halo juf Klasien
    ik ga met Jurre en Jurjen
    en Renzo en Rik en Lars
    naar aeolus toe met me
    feesje zaterdag en
    vrijdag komt Bert
    en zondag komen er nog
    wat vrienden en mandag
    trakteer ik op school

    doei van Jerke


  • 31 Januari 2007 - 15:41

    Annna Jantje Bosm:

    hoi juf hoe is het met mij een beetje want ik verfeel me want ik hep niemant sins 2 mijn zusje wil niet met mij speelen sins 3 mijn broedje wil ook niet met mij speelen

  • 31 Januari 2007 - 20:55

    Anoek:

    He Klakkie!!! Ik heb een neefje!! 30 januari is Thom geboren!!!!Alles goed met moeder, zoon en vader!
    Heb je al ergens een mooie camper op de kop getikt??
    Heel veel plezier nog, geniet er van!!

  • 01 Februari 2007 - 07:20

    Anita Hettinga :

    Hoi Klasien, zo te lezen heb je het lekker naar je zin en heb je al weer het nodige meegemaakt. Lijkt me wel prettig dat je de eerste dagen een beetje kon terugvallen op (oud) nederlanders. Hé we volgen je en veel plezier nog de komende weken. groetjes..

  • 01 Februari 2007 - 09:09

    Jet Dutchie:

    Hé Klak,
    Leuk om de verhalen te lezen. Echte klak taal. Super ! Heerlijk relaxedzo te lezen.
    Veel plezier en ik blijf je volgen. Jet

  • 01 Februari 2007 - 15:46

    Regina:

    Leuk die foto's, mooi om even te zien!
    Groetjes Bella

  • 01 Februari 2007 - 19:43

    Adelbertha:

    He Klak! Super even iets van je te lezen. Gaat mooi daar volgens mij. En what about Jack? Geniet van alles meis, liefs Berth

  • 02 Februari 2007 - 17:32

    Margreet Hettinga:

    Hoi Klasien, Hartstikke leuk man ,die berichten van jou op deze site.! Zo te lezen heb je het errug naar de zin en ik vind het dan ook geweldig dat je dit doet. Krijg je zeker geen spijt van!! Hé geniet ervan, groetjes Margreet Hettinga

  • 12 Februari 2007 - 16:29

    Ria Uit Groningen:

    Haa die Klasien!

    Wat stoer dat je alleen door Australië reist. Ik heb je website doorgekregen van Ineke. Ze was het weekend even in Groningen. Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 33684

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: