Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

19 Maart 2007 | Australië, Airlie Beach

Toen ik terug kwam van Fraser Island, had ik nog een dagje in Hervey Bay.
Die dag heb ik geprobeerd om m'n ticket te wijzigen. Ik sta nu op een wachtlijst en weet dus nog niet precies wanneer ik thuis kom, maar het zal niet lang meer duren...!
Ook heb die dag nog even lekker op het strand gelegen, waar het heerlijk rustig was. Ik was zo'n beetje de enige op het strand.
's Avonds stapte ik weer op de bus. Ik had een busreis van twaalf uren voor de boeg. De hele nacht rijden dus. Maar, ik had weer mazzel, want ik zat weer lekker de hele reis alleen, zodat ik wederom de beschikking had over twee stoelen. Die nacht ben ik dus redelijk goed doorgekomen.
Donderdagochtend om negen uur kwamen we aan in Airlie Beach.
De regen kwam met bakken uit de lucht!
Helaas kon ik pas om twaalf uur in een kamer.
Ik ging alvast even een toilet opzoeken. En dit hostel was ook weer een soort vakantieparkje met allemaal appartementjes. Er stonden ook veel palmbomen en het was voor het eerst dat ik ook daadwerkelijk cocosnoten zag hangen!
Na het bezoek aan het toilet, moest ik schuilen, want het regende nu nog harder!
Ik stond bij een beekje en normaal gesproken (kwam ik later achter) liggen daar alleen wat stenen in en een klein beetje water. Maar, op dat moment was er heel veel water en het ging best tekeer! En er dreven opeens twee cocosnoten voorbij. Vond ik zo grappig!
Om half 12 besloot ik om maar even een "Backpackers World Travel" op te zoeken. Dat is een soort reisbureau voor backpackers.
Deze zat aan de overkant van de straat.
Ik moest maar eens wat dingen regelen voor Cairns en the Outback.
Ik heb er wel twee uren gezeten, maar heb wel het een en ander geregeld. Morgen ga ik naar Cairns en daar ga ik een duikcursus van vier dagen volgen.
Daarna ga ik met het vliegtuig naar Alice Springs (stad in the Outback).
Om half 2 kwam ik daar dus eindelijk vandaan; even snel wat eten en toen eindelijk naar mijn kamer!
Ik opende de deur en zag vijf mensen op de grond zitten, direct achter de deur. Ze waren aan het pokeren! En de hele kamer lag bezaaid met spullen. Het was niet normaal! Ik heb nog nooit zo'n bende gezien! Er was niet eens een leeg bed, dus ze moesten troep van een bed halen, zodat ik m'n eigen plekje had. Ook in de badkamer was het een dikke rommel. Er slingerde overal spullen van iedereen.
Het waren vier Australiers en een Canadees die hun vakantie vierden in Airlie Beach. Ze waren verder wel heel aardig.
Ik heb maar snel een douche genomen en ben toen naar het strand gelopen.
Airlie Beach heeft een baai en het strand is niet zo schoon, maar er is bij het strand wel een zwembad; "Lagoon" en dat is net een meertje. Er omheen is een zonneweide. Helemaal goed!
Airlie Beach is een echt vakantieoord; ook voor Australiers. Maar, wel heel leuk. Geen hoge hotels e.d., maar gewoon gezellig.
En daarom heb ik mezelf die avond maar even getrakteerd op een etentje bij de Mexicaan!
's Avonds ben ik nog ergens een biertje gaan drinken. Het was een soort van biergarten, zoals ze in Duitsland hebben.
Daar raakte ik aan de praat met een Australier. In het begin vond ik het allemaal best leuk en aardig, maar toen ik 'm eens goed bekeek, deed ie me nogal aan Anthony Hopkins denken.... (Hannibal). Hij wilde met me naar the Irish Pub en in eerste instantie had ik gezegd dat dat goed was, maar later had ik toch niet zo'n zin en was ik blij dat ik Rich en Dan tegen kwam. De twee Engelse jongens, waarmee ik naar Fraser Island was geweest. Ik geloof dat 'Anthony' het minder leuk vond, maar dat kan me niet schelen!
Met Rich en Dan nog even wat gedronken en ons tripje naar Fraser Island geevalueerd.
Vrijdagochtend ben ik het dorp weer in gegaan. Een beetje shoppen en daarna naar de Lagoon, waar ik nog het Ierse meisje van Fraser Island tegen het lijf liep.
Bij een 'reisbureau' had ik gevraagd wat ik nog meer kon doen en om 10 voor 4 begon ik daarom aan mijn wandeling door het bos.
Het bos ligt dus op een berg en als je de wandeling van dik vijf kilometer had voltooid, zou je een prachtig uitzicht over de Whitsundays hebben.
Het pad ging meteen bergopwaarts en ik was binnen no time van top tot teen bezweet! Het was echt behoorlijk pittig. Maar, ik wilde doorzetten en probeerde m'n aandacht maar te richten op de vele mooie vlinders die er rondvlogen.
Na een hele lange tijd en na heel veel vocht te zijn verloren, kwam ik bij twee bordjes terecht. Het ene bordje vertelde me dat het verboden was om het pad verder te volgen, omdat er deze maand gejaagd wordt. En het andere bordje (bij het andere pad) vertelde me dat het nog 1,8 km was naar het uitzichtpunt.
Dat viel me eigenlijk wat tegen, maar ik besloot natuurlijk om door te gaan, al moest ik wel opschieten, omdat het om half 7 donker is en ik dan liever niet meer in een bos rond wil lopen.
Dus, de pas er weer in, mp3-spelertje aan en daar liep ik alleen door het bos. Ik was ook nog niemand tegen gekomen, maar daar kwam verandering in, want opeens stond ik oog in oog met een reusachtig wild zwijn!!! Ik schrok me een hoedje (en een sjaaltje); dat beest was bijna zo groot als een koe en bleef me gewoon aankijken!!!
Ik bedacht me geen moment, draaide me om en liep snel weer terug!
Van het mooie uitzicht heb ik dus helaas niet kunnen genieten door die spelbreker, maar ja...
Die avond ben ik vroeg naar bed gegaan, want ik was hartstikke moe van de wandeling.
Zaterdagochtend ben ik eerst weer even naar de Lagoon geweest en 's middags stapte ik samen met nog een hele hoop mensen op een zeilboot om drie dagen te zeilen rondom de Whitsunday Islands.
Er waren twee boten en op onze boot zaten iets van zestig mensen.
We zaten ongeveer twee uren op de boot en toen kwamen we aan op het eiland 'South Molle', waar we twee nachten zouden overnachten.
We hadden daar weer onze eigen kamers en vanaf je balkon had je echt een waanzinnig uitzicht over het water!
Er werd 's avonds lekker voor ons gekookt en daarna heb ik me maar weer even als een 18-jarige gedragen en meegedaan aan de bierspelletjes. Tja, je moet wat....!
Het voordeel was, dat je wel drie biertjes voor 1 dollar (= 60 cent) krijgt.
Na de bierspelletjes kwam iedereen los en werd er gedanst en gefeest!
Ik heb die avond heel veel lol gehad met Ricky; een engelse jongen.
De volgende dag moesten we vroeg opstaan. Om kwart voor 8 vertrokken we weer met de boot.
Toen we daar naartoe liepen, zagen we nog een stuk of zes prachtige vissen zwemmen; minstens zo groot als een pizza!
Dit keer waren er woeste golven en schommelden we behoorlijk heen en weer. Ik werd er niet echt vrolijk van en heb ongeveer twee uren lang mijn ogen maar dicht gedaan. Er waren ook mensen die echt zeeziek waren en over moesten geven.
De golven sloegen soms helemaal op het dek. Ik zat ongeveer vijf meter van de voorkant van de boot af, maar werd ook overspoeld door golven! Je moet er van houden....
We gingen snorkelen bij Whiteheavenbeach en ik heb best wat vissen gezien; grote doorzichtige, van die zwart met wit gestreepte die op zebra's lijken, blauw met groen en rode vissen en nog een hoop kleine. Anderen hadden ook een schildpad gezien, maar die heb ik gemist.
Aan het eind van de middag kwamen we weer terug op 'ons eiland' en hebben we nog even gezwommen in het zwembad.
's Avonds weer eten en bierspelletjes, maar deze keer was het minder gezellig dan de avond ervoor. Een hoop mensen verlieten al snel 'de tent'.
Vanmorgen weer vroeg op de boot en weer ergens voor anker gegaan en gesnorkeld. Dit keer zag ik ook nog een paar knalgele vissen. En ik zwom nu echt tussen de vissen. Ze zwommen gewoon twee centimeter voor m'n duikbril langs! Erg leuk allemaal.
Vanmiddag om twee uur zijn we weer terug gekomen.
Ik blijf vannacht nog in Airlie Beach en dan moet ik morgen weer de hele dag in de bus zitten om in Cairns te komen.
Maar, ik heb heel veel zin in de duikcursus!


VOOR DE KINDEREN VAN GROEP 3/4

Hallo allemaal,

Ik kom net terug van een tocht van drie dagen op een zeilboot.
We waren met heel veel mensen en het was heel leuk!
We zijn twee keer van boord gegaan om te snorkelen.
Daarvoor moest je ook een speciaal pak aan!
Ik heb veel mooie vissen gezien.
Zwart-wit gestreepte, grote doorzichtige en een blauw met groene met een rode staart en rode vinnen en ook nog een knalgele vis.
Jammer genoeg had ik het fototoestel van Jerke en Sieme niet mee.
Die kan immers foto's onder water maken.
Maar, die neem ik over een paar dagen mee, want dan ga ik echt leren duiken!
Met een zuurstoffles op mijn rug!
En dan zie ik vast nog veel meer en mooiere vissen.
Ik ben ook nog een heel groot wild zwijn tegen gekomen in het bos.
Dat vond ik niet zo leuk, want hij was bijna zo groot als een koe en ik was alleen.
Maar, gelukkig heeft ie niks bij me gedaan.
Het duurt nu niet heel erg lang meer voordat ik terug kom, maar ik weet nog niet precies wanneer.
Dat horen jullie nog wel, goed?!
In ieder geval heb ik heel veel zin om jullie allemaal weer te zien!

Heel veel groetjes van juf Klasien xxx

  • 19 Maart 2007 - 07:39

    Hans:

    Hallo Klasien,
    wat beleef jij veel zeg!
    Het valt me wel tegen dat je je hebt laten kisten door zo'n wild zwijntje.
    Veel plezier binnenkort met de duikcursus.
    Ik doe dit bericht weer in de map voor de collega's en ik geef het bericht voor de kinderen door.
    xxx

  • 19 Maart 2007 - 08:25

    Mirjam Kooi:

    He klak! Leuk weer even zo'n verhaal te lezen wat je alllemaal beleefd. Nog even en dan kom je ook alweer thuis wat gaat dat snel man. Heb je er wel weer zin in om naar boalsert te gaan, wel weer heel wat anders he haha. xxx mir

  • 19 Maart 2007 - 16:50

    Henk:

    Klasien,
    Weet je zeker dat het niet een koe was?
    En ook weer typisch Nederlands hè. Het bordje geeft aan dat het verboden is om verder te gaan, maar ja, WEL doen! Maar je hebt je straf gehad. Ik had je best wel willen zien draven, haha.

    Ik lees in je verhalen dat je heel erg geniet. Het lijkt me ook een schitterende ervaring daar aan de andere kant. Maar wij houden het nog maar een jaartje bij Bakkeveen.
    Leuk om weer iets van je gehoord (=gelezen)te hebben en enjoy yourself.
    Groeten van Henk,Gerda en Obe.

  • 19 Maart 2007 - 18:51

    Sjoukje:

    Hey Klasien!! Wat heb je weer een leuke dingen meegemaakt zeg! Echt super, dat duiken ook, lijkt me prachtig!!! Met dat bergbeklimmen weet ik wat je bedoeld, hihi dat valt echt niet mee he! Ach, wij zijn ook niks gewend in dat bergloze Nederland!! Geniet er nog even lekker van en super veel plezier en succes met je duikcursus!!!

    groetjes Sjoukje

  • 20 Maart 2007 - 07:05

    Cid:

    hey mate,
    blijf nog maar ff lekker daar , ik ben al weer thuis, en dat is echt weer een cultuurshock......

  • 20 Maart 2007 - 20:36

    Anoek:

    Ik zeg het nog maar weer een keer: wat maak jij hevig dingen mee! Wat moet dit een super vakantie voor je zijn!
    Je verhalen lezen heerlijk weg, je zou ze moeten uitgeven in boekvorm!!
    Dikke tuut van dien maat XXX

  • 20 Maart 2007 - 21:44

    Lieuwe Jan:

    G'day Super Skip,

    Mooie verhalen shrijf je, begint weer helemaal te kriebelen als ik dit allemaal lees!! Airlie Beach prachtig.. eigenlijk zou je ook nog naar mission beach moeten wel rustig maar heel mooi. geniet nog maar lekker even en ik zou zeggen groeten aan mijn grote neef(je)!!

    Laterr


  • 21 Maart 2007 - 17:04

    Henny Sijberden:

    Hoi Klasien, ik ben de moeder van Rick (de brandweerman). Leuk om te lezen (en te zien aan de foto's) dat jij met de "grote" jongens bent opgetrokken. Mail me a.u.b. je telefoonnummer. Als je terug bent wil ik graag het e.e.a. van je horen. h.sijberden@horizoncollege.nl. Nog veel plezier en voor de terugreis, wel thuis! groetjes

  • 21 Maart 2007 - 18:12

    Jerke Sieme:

    Hallo juf Klasien,

    We kijken er weer naar uit dat je terug komt.
    tot ofer twee weeken ongeveer.
    VAN JERKE SIEME

  • 22 Maart 2007 - 21:06

    Ines:

    Back in town... even weggeweest in de UK. Nu weer terug. Hevige verhalen, maar wat een wild zwijn al niet te weeg kan brengen. Al die zware kilometers voor niets...maar ik denk dat de wandeling op zich ook mooi moet zijn geweest. Alice Springs...ga je naar de Abo's en hun monoliet? Ben benieuwd. Duikcursus lijkt me ook geweldig daar. Man, wat gaat de tijd snel. Ik heb voor m'n gevoel nog nooit ns even lekker rustig achter de PC gezeten om je een leuk berichtje te sturen. Onze telefoontjes willen ook niet echt lukken, maar de sms-jes gaan gelukkig goed. Blij om te horen dat het nog steeds zo leuk gaat daar. Bist al bruun?
    Groetnisse van Ines, en over niet al te lange tijd (maar daar wil jij vast niet aan herinnerd worden) zien we je weer.

  • 23 Maart 2007 - 21:03

    Berthilde:

    He KLak!

    Bedankt voor je kaartje! Erg leuk. Volgens mij loop je helemaal uit je dakkie te gaan daar Down Under. Goed zeg, en ik pieste bijna in mijn broek bij het beeld van jou oog in oog met dat wilde zwijn! Geniet nog even meissie, xx berth

  • 24 Maart 2007 - 07:39

    Wilma:

    He Klakkie,
    Erg leuk om alweer een verhaal van je te lezen, zo blijven we leuk op de hoogte van je belevenissen. Ik blijf erbij, het is nog steeds erg stoer om daar alleen naar toe te gaan, maar zo te lezen beleef je genoeg en heb je geen tijd om alleen te zijn. Nog even en dan kom je alweer hier, jammer voor jou, leuk voor ons! Nog veel plezier. Dikke tut van Willie.

  • 25 Maart 2007 - 11:54

    Familie Boermans:

    Beste Klasien,

    Leuk om de reisverslagen te lezen.Binnenkort wensen we je een goede reis naar Nederland. Het is stil op het oordje.Je hebt nieuwe buren. Familie Ykema woont nu in het huis van Fam. Bos.
    Ynske wacht nog steeds op een nieuwe lever.Afgelopen week kregen we wel een spannend telefoontje, dus snel naar groningen, helaas ging de transplantatie niet door.Wachten duurt lang.
    Klasien nog veel plezier toe gewenst door Auke en Doet Boermans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 33684

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: