De laatste 100 uren! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu De laatste 100 uren! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

De laatste 100 uren!

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

04 April 2007 | Australië, Brisbane

Zaterdag vloog ik om half 12 's ochtends van Alice Springs naar Brisbane. Een vlucht van twee en een half uur.
Ik had geen zin om mijn laatste dagen in de stad waar ik al geweest was door te brengen, maar wilde lekker nog een paar dagen van de zon genieten aan het strand.
Op het vliegveld van Brisbane bedacht ik om naar Noosa te gaan.
Noosa ligt ongeveer twee uren boven Brisbane.
Vanaf het vliegtuig kon ik een bus pakken en zo was ik rond een uur of zes in Noosa.
De buschauffeur was nogal verbaasd dat ik geen hostel had geboekt, want het is een erg toeristische plek. Maar, hij zette me af op het busstation en daar tegenover was een YHA-hostel. En dat zag er waanzinnig uit!! Het was een groot 'Victoriaans' houten huis. Met een hele grote veranda en het stond op een heuvel. Een perfecte plek om mijn laatste dagen door te brengen, dacht ik. Maar helaas... er was geen plaats meer in de herberg. Het meisje van de receptie was ook verbaasd dat ik niets geboekt had en gaf me drie telefoonnummers van andere hostels. Maar, alles zat vol!! Toen zei ze dat er in de buurt nog wel wat appartementen waren waar ik het kon proberen, maar het zou wel wat duurder zijn.
Daar liep ik in het donker met mijn zware bagage....
De appartementen bleken inderdaad een beetje duurder te zijn; 260 dollar per nacht!!! (Een hostel kost zo'n 25 dollar per nacht). Dat ging me dus een beetje te ver. Maar, gelukkig waren de beheerders van de appartementen zo aardig om mij te helpen. Ze wisten misschien nog wel wat in een andere wijk van Noosa en belden daarheen. En inderdaad, daar was nog plaats. De man heeft me gebracht in z'n auto. Het was ongeveer twee kilometer verderop. Erg aardig!
De volgende dag zou ik dus lekker naar het strand. Ik moest weer met een busje naar het busstation en daar was het strand vlakbij.
Op het strand was het heel erg druk! Ik heb het nog niet eerder zo druk op een strand gezien in Australie. Maar, Noosa schijnt dus ook echt veel toeristen te trekken.
Ook deze plaats was weer veel groter dan ik had gedacht. Maar, wel mooi!
Na een uurtje op het strand te hebben gelegen, voelde ik weer eens wat regendrupjes...! Ik ben toen maar even gaan kijken of er nog wat te shoppen viel. Leuke winkels in Noosa, maar ook een stukje duurder!
Om een uur of vier weer naar het strand gegaan, maar een klein uurtje later werd het weer bewolkt en toen ben ik maar weer terug gegaan naar het hostel.
Die dag daarna was het 's ochtends weer bewolkt en ik besloot om maar niet weer naar het strand te gaan. Ik heb toen wat rond gehangen bij de Noosa rivier, die vlakbij het hostel was.
Een prachtig mooie rivier, met bankjes enzo. Er waren mensen aan het varen en aan het vissen en zelfs een paar aan het zwemmen. Er zaten ook veel pelikanen. Ik zat daar heerlijk!
's Avonds heb ik nog even naar school gebeld en een aantal kinderen van mijn groep aan de telefoon gehad. Erg leuk!
Ik zag ook nog een vos de straat oversteken toen ik 's avonds alleen over straat liep.
Dinsdag zou ik weer terug naar Brisbane, omdat ik dinsdagavond met Rianne en Rianne had afgesproken. Zij waren met mij naar Kangooroo Island en zitten nu sinds een aantal weken in Brisbane.
Maar, eerst ben ik dinsdag nog naar Australia Zoo geweest! De dierentuin van Steve Irwin!!! (Ja, ja Anoeke, tover je leuke plaatjes op msn maar weer gauw tevoorschijn...!!)
Eerst ging ik snel een stukje van het park verkennen en toen om 11 uur naar 'de show', waar slangen, vogels en krokodillen zouden worden getoond.
Eerst werd er een hoop geluld en 'leuk' gedaan. We moesten met de hele tribune de wave doen en tegelijk schreeuwen waar we vandaan kwamen enzo. Nah... dat gedeelte hadden ze van mij wel over mogen slaan.
Toen kwamen de slangen!!! Er werden een stuk of tien slangen in het gras gelegd en een vent ging in het zwembad met een slang en er werd weer een hoop geluld over slangen. Viel een beetje tegen.
Toen kwamen de vogels! Een paar papegaaien ofzo. Nou, ik heb niet zoveel met vogels, dus ik moest al een beetje gapen.
Maar, toen.... rapapa... kwamen de krokodillen!!! Dat zou pas spannend worden!
Dus niet... Er werd wederom een hoop geluld en een vent lokte een keer of drie de krokodil uit het water en gooide een stuk vlees in z'n bek. Dat was dat!
Tja, het was erg jammer dat Steve Irwin afwezig was, want die had vast wat meer kunstjes gedaan met die beesten.
Verder waren in het park eigenlijk alleen maar dieren die ik allemaal al in het wild had gespot.
Er waren natuurlijk een hoop krokodillen, maar die waren niet zo groot als die ene die ik heb gezien!
En er waren nog drie olifanten en twee tijgers.
Oh, ik heb trouwens nog wel een olifant gevoerd! Wie had dat gedacht...!
Wat ik wel heel leuk vond, waren de koala's. Ik had ze al wel gezien, maar toen zaten ze hoog in de boom te slapen.
In het park waren lagere bomen en ik heb ze nu kunnen zien eten, lopen en plassen. En je kon ze ook aaien. Dat was wel heel leuk! Ik had er wel uren naar kunnen kijken.
Helaas, is mijn fototoestel kapot, dus ik heb geen foto's kunnen maken.
Verder was het best een mooi park hoor, maar heel anders dan de dierentuinen in Nederland.
Om half 7 was ik in Brisbane, in hetzelfde hostel als waar ik de vorige keer met Rene en Rick zat.
Om 8 uur had ik met Rianne en Rianne afgesproken in de bar van het hostel en hebben we even wat gedronken en bijgekletst.
Vandaag moest ik om 10 uur uitchecken en ben ik daarna de stad ingegaan.
Het is de eerste en enige keer dat ik ergens kom in Australie, waar ik al geweest ben.
Het was op zich leuk, want je kent de weg.
Maar, ik had ook een vreemd gevoel toen ik daar liep en werd een beetje sentimenteel. Niet dat ik moest huilen ofzo, maar ik kreeg een raar gevoel. Misschien, omdat ik besefte dat dit echt het einde van mijn reis is....
Ik ben toen maar op het gras gaan liggen en heb muziek geluisterd.
Daarna nog even gewinkeld (het blijft leuk) en het viel me op dat er opeens allemaal 'winterkleding' in de winkels hangt, wat vier weken geleden nog niet zo was.
Later nog even in het gras gelegen en even terug gedacht aan alles wat ik hier heb beleefd.
Het is nu bijna 6 uur en over een half uurtje ga ik nog even uit eten met de beide Riannes.
Om kwart over 8 word ik opgepikt bij het hostel en naar het vliegveld gebracht.
Daar vertrek ik om vijf minuten voor middernacht.
Weg uit Australie......

  • 04 April 2007 - 10:41

    Henk:

    Aan alles komt een einde Klasien.
    Fijn dat de hele trip je zo goed is bevallen.
    Tot ziens hier thuis.
    Groeten!!!

  • 04 April 2007 - 16:49

    Regina:

    Nog een fijn verblijf toegewenst bij Malcolm!!! HAHAHHAHAHHAAH
    Tot snel
    xxx

  • 04 April 2007 - 18:25

    Alie:

    He meid,ja het zit er bijna op!!
    wat is het snel gegaan,wij staan op je te wachten vrijdag ochtend!!
    Tot dan!!
    groetjes Alie,een hele fijne vlucht!

  • 04 April 2007 - 20:33

    Wilma:

    Je bent al onderweg. Ik had gedacht dat je morgen pas zou gaan, maar je hebt een overnachting ergens volgens mij.
    Anyway een goede reis terug en ik zie je snel, dikke tut van ons.

  • 05 April 2007 - 10:18

    Trudy:

    Klasien, je vliegt nu. Ik vind het geweldig voor je dat je deze reis gewoon gemaakt hebt. We zien elkaar misschien 13 april?! Tot gauw en de groetjes!

  • 06 April 2007 - 17:49

    Regina:

    fijn om met je te bellen, mooi dast thus bist!!!

  • 06 April 2007 - 20:01

    Feun:

    Hallo lieve Klak,

    Ik realiseer me ineens dat het nu vrijdag is en je waarschijnlijk al terug bent. Lijkt me inderdaad moeilijk, dat er een einde aan de reis komt. Hopelijk heb je een goeie reis gehad en je hebt een ervaring voor het leven opgedaan!
    Veel liefs en knuffels van Feun en Mich

  • 06 April 2007 - 21:09

    Jolanda:

    Welkom back in town. Ik begrijp dat je behoorlijk moet afkicken van je reis, je hebt ook heel wat indrukken meegenomen naar huis. Misschien wil je vanaf dinsdagavond je jetlag eruit slaan op de tennisbaan??? (onze lessen beginnen 10 april om 20.10u) of wanneer je er zin hebt.

    Greetings from Jolanda

  • 09 April 2007 - 19:32

    Adelbertha:

    he meis,

    je bent dus al terug! Whoeah....!!! Bel je snel (als je over je jetlag heen bent). Liefs, Berth

  • 21 April 2007 - 05:08

    Daan Ennn... DAAAN:

    He klasien!

    Leuke verhalen! jij bent nu al thuis!
    Wij denken nog vaak terug aan de leuke reis over de great oceaan road.

    veel groetjes misschien tot ooit Daan&Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 7285
Totaal aantal bezoekers 33688

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: