Behoorlijk warm! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu Behoorlijk warm! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

Behoorlijk warm!

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

13 Maart 2007 | Australië, Hervey Bay

Vorige week maandag (5 maart) zijn Rene, Rick en ik vertrokken uit Surfers Paradise.
Om 10 uur stonden we bij 'Wet 'n Wild' op de stoep. Dat is een soort pretpark waar allemaal dingen met water zijn; hoge glijbanen enzo. Het was perfect weer, want het was bewolkt en dat vind ik momenteel lekkerder dan de felle zon. We hebben ons goed vermaakt in het park, vooral 'de trechter' viel in de smaak. Je zit dan met z'n tweeen op een soort grote zwemband en dan ga je in een dichte glijbaan steil naar beneden, waarna je in een hele grote trechter heen en weer glijdt. Uiteindelijk beland je natuurlijk in het water.
We zijn tot ongeveer half 4 in het park gebleven en zijn daarna naar Brisbane gereden.
In Brisbane ben ik vier nachten gebleven. Dit zou eerst niet, maar ik kon niet eerder met het reisje mee wdat ik na Brisbane wilde gaan doen.
Brisbane is op zich wel een gemoedelijke stad en niet al te groot. Maar, er was niet heel veel om te bezichtigen.
Er staan een paar mooie, oudere gebouwen, maar ook veel hoge kantoorgebouwen e.d. die ik spuuglelijk vond.
Toch heb ik me goed vermaakt!
We hebben iedere avond in het cafe van het hostel gezeten, waar het steeds erg druk was.
Daar hebben we zelfs ook drie keer gegeten; iedere avond at ik hetzelfde, maar het was lekker, dus dat maakt dan ook niet uit. En het is natuurlijk reuze handig om in hetzelfde cafe te eten en te stappen, zodat je niet hoeft te lopen...!
Donderdag heb ik een oude schoolvriendin van mijn moeder bezocht. Zij woont met haar man in Redbank; een half uur met de trein van Brisbane. Ze wonen in een soort park, speciaal voor oudere mensen. Het is net een vakantiepark, maar iedereen heeft z'n eigen woning. In totaal staan er 155 huizen. Er zit een omheining om het hele 'dorp' en er is een bowlingbaan en een soort van kantine waar gedurende de week vanalles te doen is voor de bewoners.
Ik ben een paar uurtjes bij die mensen geweest en het was erg gezellig.
Vrijdag zijn we alledrie uit Brisbane vertrokken.
Ik heb de jongens om 10 uur 's ochtends uitgezwaaid en dat was best een raar en klein beetje emotioneel moment. Na drie weken met hun te hebben gereisd moest ik immers weer alleen verder....
Na het 'afscheid' liep ik nog even door de stad en voelde me toen ook wel even heel vreemd, moet ik zeggen.
Maar, om 2 uur zat ik in een touringcar, op weg naar Hervey Bay.
Het zou een lange reis van zeven uren worden.
Twee uren na Brisbane hadden we een stop en het was buiten erg warm en plakkerig, terwijl het regende. Ik kon dus al snel merken dat ik weer noordelijker ging.
Het heeft zo'n beetje de hele weg geregend, maar het was best een mooie reis, want we reden door een prachtig groene omgeving. En hoewel ik nogal tegen de busreis op zag, viel het me alles mee. Ik heb namelijk de hele weg lekker alleen kunnen zitten.
Om een uur of negen 's avonds kwam ik in mijn hostel in Hervey Bay aan.
Een gezellig soort van appartementencomplex om een zwembad heen gebouwd.
Mijn kamer zat aan de veranda en daardoor had ik meteen contact met een aantal Engelsen en Israelieten.
De kamer was maar klein en erg benauwd en die nacht werd ik wakker, omdat ik iets op mijn benen voelde lopen. De volgende ochtend ontdekte ik dat het een hele vieze, grote, dikke kakkerlak was!!
Zaterdagmiddag ben ik even door het dorp gelopen en hadden we een meeting voor mijn tripje naar Fraser Island.
Aan het eind van de middag ben ik naar het strand gegaan en heb daar de zon onder zien gaan. Die gaat hier namelijk al om half 7 onder.
Zondagochtend moest ik vroeg op, want om kwart voor 7 moest ik met mijn bagage voor het tripje klaar staan.
Met ons groepje van tien man moesten we ons 4WD busje inpakken en daarna kregen we nog enige uitleg over Fraser Island. We werden meerdere malen gewaarschuwd voor de wilde dingo's op het eiland, maar natuurlijk heb ik er niet een gezien....!!!
Om half tien vertrokken we met ons clubje in ons busje naar de ferry.
Ditmaal geen Nederlanders aan boord. We waren met twee meisjes uit Noorwegen, twee uit Canada, twee jongens uit Engeland, een meisje uit Ierland, een stel uit Israel en ik.
Op Fraser Island zijn eigenlijk alleen zandwegen met veel hobbels en bobbels erin en verder kun je over het strand rijden.
Ik was de enige van de meiden die heeft gereden, wat natuurlijk wel weer stoer is!
We waren nog maar net op het eiland, of we passeerden een 4WD met twee Aziaten erin, die vast zaten. We probeerden te helpen, door te duwen en de banden uit te graven, maar het lukte niet. Toen kwam er een ander busje langs met allemaal kerels erin! We vroegen of zij misschien wilden helpen en dat was wel goed. Alle kerels duwden en alle meiden stonden met hun fototoestellen in de aanslag!! HAHAHA! Ik had uiteindelijk de mooiste foto van de mannen, dus alle meiden wilden opeens mijn e-mailadres hebben...!
We kwamen aan bij een prachtig meer met superhelder water, wat je gewoon drinken kon! En het zand op het strand was gewoon wit! Het was prachtig!!
Daarna zijn we over het strand gereden en moesten we al op zoek naar een plek om te overnachten, omdat het vroeg donker wordt en je op een bepaald tijdstip niet meer over het stand moet rijden, i.v.m. het kerende tij.
We hebben onze tentjes opgezet op een plek tussen de duinen, aan het strand.
De volgende dag waren we al weer vroeg wakker door de zon. Jammer genoeg, zat een frisse duik er niet in, omdat je daar niet in de oceaan kunt zwemmen, i.v.m. de sterke stroming en de haaien die er rond zwemmen. Dus, tenten opgeruimd en over het strand naar Indian Head gereden. Daar heb je een prachtig uitzicht vanaf de rotsen op het strand en de oceaan. Als je geluk hebt, kun je haaien zien, maar ik heb alleen een grote rog zien zwemmen.
We zijn ook bij een brede beek geweest met koud, helder water, waarin we hebben gelopen.
Daarna nog naar een ander meer geweest (Lake Garawongera), waar we de enige waren en toen de anderen alvast gingen lunchen heb ik er zelfs even helemaal alleen gelegen; heerlijk!
Om er te komen moesten we trouwens over een hele hobbelige zandweg van 10 km lang. We slingerden door het busje heen en af en toe had ik het idee dat we zouden kantelen! Best eng!
Onze tenten weer opgezet op een andere plek aan het strand en gegeten.
Na het eten hebben we wat bierspelletjes gedaan en een aantal van ons zijn nog even bij een andere groep gaan zitten, die daar ook bivakeerden en waar een jongen was die gitaar speelde.
Vanochtend, de laatste dag, weer om 7 uur opgestaan.
Om half 8 zaten we weer in ons busje en zijn we naar Wabby Lake gereden. Een meer bij een enorm grote zandvlakte.
Het schijnt trouwens ook dat er meer zand op Fraser Island is dan in de Sahara!
Voor we bij Wabby Lake kwamen, moesten we wel eerst een pittige wandeling van 20 minuten maken.
Na Wabby Lake naar het laatste meer gereden; Mc Kenzie. Weer minstens zo'n mooi meer als de eerste dag, maar nu werd het snel diep. Het zand is zo wit en het water zo enorm helder; niet te geloven! Het is beslist het mooiste strand waar ik ooit ben geweest! Echt een paradijsje!
Vanmiddag weer op de boot terug gegaan en nu ben ik weer voor 1 nachtje terug in het hostel.
Fraser Island was beslist de moeite waard, maar ik moet wel zeggen dat het reisje eigenlijk alleen bestond uit het hobbelen over zandweggetjes en het bezoeken van meren.
Over een paar dagen staat er weer een ander reisje voor de deur.

Ditmaal geen foto's, want ik heb geen ruimte meer.
Ik ben nog steeds op zoek naar sponsors....!!!!


VOOR DE KINDEREN VAN GROEP 3/4

Hoi,
Eerst ben ik weer een paar dagen in een grote stad geweest, die Brisbane heet.
Ik was daar samen met Rene en Rick.
We sliepen dit keer niet in de tent.
Na een paar dagen ben ik alleen verder gegaan.
Rene en Rick zijn nu namelijk aan het werk op een hele grote boerderij.
Ik moest eerst heel erg lang in de bus zitten.
Nu ben ik een paar dagen op een heel mooi eiland geweest.
We gingen met tien mensen in een busje met hele grote, dikke banden.
Dat moest, omdat daar geen gewone wegen zijn, maar alleen maar zandwegen.
Er konden drie mensen voorin zitten en de anderen moesten op twee bankjes achterin het busje zitten.
Ik voelde me net een soldaat!
Er zaten vaak hele grote hobbels in het zand en dan gingen we helemaal op en neer.
Soms gingen we ook helemaal scheef en dat was best wel eng, want dan dacht ik dat de bus om zou vallen.
Maar, dat gebeurde gelukkig niet.
Op het eiland waren een paar grote meren.
En het water was doorzichtig.
Je kon gewoon de bodem zien.
En het zand op het strand was bijna wit.
Het was heel mooi!
We sliepen in tenten bij het strand.
Maar, daar waren geen w.c.'s, dus moesten we in de struiken plassen.
We waren erg vies, want we konden ook niet douchen (doesjen).
Ik zat steeds onder het zand.
Maar, gelukkig konden we af en toe in een meer zwemmen en dan voelde ik me wel weer schoon.
Op het eiland leven ook dingo's.
Dat zijn een soort wilde honden.
Je moet heel voorzichtig zijn, want ze kunnen gevaarlijk zijn.
Je mag nooit eten laten liggen, want daar komen ze op af.
Ik heb er niet een gezien en dat vind ik wel een beetje jammer.
We mochten niet zwemmen in de zee daar, want er zijn daar haaien.
We hebben nog gekeken of we er een zagen, maar ook die heb ik niet gezien.
Ik heb wel een grote rog zien zwemmen.
Nu moet ik een hele nacht in de bus zitten om weer ergens anders naar toe te gaan.
En over een paar dagen ga ik zeilen op een hele grote zeilboot met heel veel mensen.
Dat wordt vast weer leuk!
Ik weet dat jullie de komende tijd veel lekkers krijgen, want er zijn weer allemaal kinderen jarig.
Lars Onrust, Dorian en Luke.
Alvast gefeliciteerd en maak er een leuke dag van.

Groetjes, juf Klasien

  • 13 Maart 2007 - 16:48

    Feun:

    Klak, wat een prachtige avonturen heb je weer beleefd, geweldig!! Geniet er nog enorm van, heeel veel plezier!! Groetjes van Feun en Mich!!

  • 13 Maart 2007 - 16:57

    Regina:

    Erg mooi gehad lees ik wel, mooie witte stranden, helder water...tsja das weer us wat anders als makkum!
    Helaas geen foto's....en helaas ben ik niet de gene die je kan sponsere....
    Hoi Bella....
    xx

  • 14 Maart 2007 - 18:18

    Amber Nauta:

    hallo juf, we hebben weer een nieuw meisje in de klas en ze heet angelique.
    ik hoop dat juf nog een leuke tijd daar heeft,het duurt niet lang meer en dan kom je weer op school
    xxx-jes van amber

  • 14 Maart 2007 - 18:28

    Rik Vd Gaast:

    hoj juf,komt juf bijna trug? ik mis juf. we zijn in de vakansie naar de film geweest en naar een museem. groetjes rik.

  • 14 Maart 2007 - 20:09

    Hilegonda :

    Hé Klasien! Geweldig om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Kreeg adres van de website van Feun uut Argentinië...Klein wereldje...Groetjes van de kleine uut Emmen

  • 17 Maart 2007 - 19:06

    Reig:

    He klak wat ontzettend leuk om je belevenissen te lezen en de foto's te zien. De herinneringen aan NW Zeeland komen weer naar boven en dat is helemaaaal niet erg!!! Geniet van alles,groetn van knoal van de vanwattumpies

  • 17 Maart 2007 - 20:30

    Dorian:

    ik hep mijn verjaardag niet geviert want er was een trouwerij van mijn moeders achter nichtje maar ik hep toch wat cadootjes gekreegen van oma en mama en cobi en op de trouwerij hep heel veel gelt gekreegen en op maandag ga trachteeren maar mama is de trachtaaci vergeeten maar het komt alemaal wel goed hoor en ik hep nog keleeren van papa gekreegen en rowena en nicolin ook en de keleeren waaren mooi doei juf de groeten famili kooistra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 33684

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: