Van Port Macquarie naar Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu Van Port Macquarie naar Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

Van Port Macquarie naar Surfers Paradise

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

04 Maart 2007 | Australië, Surfers Paradise

Daar was ik weer eens even.
Op dit moment zitten we op een camping in Surfers Paradise, wat een stukje onder Brisbane ligt.
Morgen vertrekken we naar Brisbane en vanaf daar reis ik weer alleen verder.
De afgelopen twee weken dus met Rene en Rick gereisd en dat was erg gezellig!
Het is ideaal om met een auto door Australie te rijden. Rick en Rene hebben een Ford Falcon en hij rijdt als een tierelier en is lekker ruim. De kofferbak ligt vol met onze rugzakken, tenten, potten, pannen en een gasstel.
Met een leuk muziekje en de ramen open crossen we langs de oostkust. Ik vind het super!
De dagen vliegen wel voorbij, terwijl we eigenlijk maar weinig doen.
Na twee nachten in Port Macquarie te hebben gestaan zijn we verder gereden naar Coffs Harbour. Daar kwamen we donderdag 22 februari aan.
De volgende dag zijn we aan het karten geweest op een baan in de openlucht. Ik kon de jongens niet bijhouden... Maar, achteraf bleek dat ik een 'kinderkart' had gekregen... Beetje jammer! Anders had ik ze natuurlijk best in kunnen maken.
's Middags hebben we getennist op de tennisbaan van de camping. Het was snikheet!
Op zaterdag zijn we naar een Nationaal Park in de buurt gereden (Dorrigo). Eerst een mooie grote waterval (Dangar falls)bekeken en daarna een wandeling van twee uren gemaakt door het woud. Erg mooi!
Die zondag zijn we naar Byron Bay gereden. Het plaatsje zelf viel mij iets tegen. Ik had er meer van verwacht. Maar, het strand was erg mooi en het water was mooi helder en heerlijk van temperatuur.
Ik ben daar nog een keer eventjes wezen surfen met Rene, maar er was een behoorlijke stroming. Dus, heb het nog niet echt onder de knie.
In Byron Bay heb ik ook afgesproken met Jildou Boschma die oorspronkelijk uit Burgwerd komt. Ik kende haar alleen van gezicht, maar had haar in Nederland al eens een mailtje gestuurd. Zij is geemigreerd naar Australie. We hebben op een terras wat gedronken samen met haar moeder, die al een aantal weken bij haar is, omdat ze vier weken geleden bevallen is van haar tweede dochter. Die heeft overigens nog geen naam en 'heet' gewoon 'baby'..! In Australie heb je namelijk 64 dagen de tijd om aangifte te doen. Wel grappig!
We zijn de laatste avond in Byron Bay nog even flink op stap geweest en het is wel grappig, omdat iedereen Rene en Rick aan zit te kijken, omdat ze zo lang zijn. Ze maken nog meer indruk dan de uitsmijters. Ik voelde me zelfs al groot tussen bepaalde mensen! En zij zijn nog 30 cm groter dan ik!
Afgelopen donderdag zijn we naar Nimbin gereden. In Nimbin kun je softdrugs komen en dat kan nergens anders in Australie, als ik goed geinformeerd ben. Het is een dorp van een straat en er lopen allemaal wat verwilderde types rond. Beetje Hippie-achtig. Dit had ik dus van Byron Bay verwacht, maar het was in Nimbin te vinden. Maar, het was eigenlijk te stom voor woorden, maar wel grappig dat we dat ook even gezien hebben.
We hebben in Nimbin trouwens in een hostel geslapen, waar ook een camping bij zat. Vanaf die plek had je een prachtig uitzicht over bergen/heuvels. Er stond een grote ijzeren 'schaal' waar onze pyromaan en tevens brandweerman (Rick dus) een mooi vuur in gemaakt had. Daar hebben we 's avonds met z'n drieen bij gezeten. Op die plek was ook een tent met een echt tweepersoons bed erin. Ik baalde zo dat die al verhuurd was, want het was gewoon te romantisch!!!
Na een nachtje Nimbin (dat was ook wel genoeg), zijn we vrijdag naar Surfers Paradise vertrokken. Toen we daar aankwamen, hebben we eerst een kijkje in het Hardrock cafe genomen en een biertje gedronken. Daarna onze tent op een camping opgezet.
In Surfers Paradise hebben we op zich niet veel gedaan. Een beetje gekeken in het dorp en twee keer gezwommen in het zwembad op de camping. Ook zijn we nog een middag naar een soort Bataviastad geweest; outlet.
's Avonds lekker bij de tent zitten met een biertje erbij.
Ik vind Surfers Paradise net Spanje, al ben ik daar nog nooit geweest. Maar, er staan me te veel grote hotels enzo. Niet echt een gezellig sfeertje dus.
Maar, we zijn gezellige mensen, dus die sfeer maken we zelf wel!



VOOR DE KINDEREN VAN GROEP 3/4

Hallo jongens en meisjes,
Hoe is het met jullie?
Hebben jullie een fijne vakantie gehad en nog leuke dingen gedaan?
En heb jij een leuke verjaardag gehad, Sieme?
Nog gefeliciteerd!
Sorry, dat jullie even hebben moeten wachten op een nieuw bericht.
De laatste tijd heb ik met die twee jongens (Rick en Rene) gereisd.
We sliepen steeds in een tentje.
Ik ben in veel plaatsen geweest en we zaten steeds dicht bij het strand.
Hier zijn hele hoge golven en het water is heel helder, je kunt de bodem gewoon zien.
Ook heb ik weer even geprobeerd te surfen, maar dat is best moeilijk.
Ik ben ook in een pretpark geweest met alleen maar glijbanen en zwembaden enzo.
Dat was hartstikke leuk!
De glijbanen waren heel erg hoog en hadden veel bochten.
Er was ook een dichte glijbaan.
Dan zat je in het donker en zag je niet welke kant je op ging.
En op veel glijbanen moest je op een grote zwemband zitten.
Verder ben ik ook nog aan het karten geweest.
Dan zit je in een soort autootje en mag je heel hard rijden.
Maar, de jongens kregen een kart voor grote mensen en die gingen veel sneller.
Dus, ik had verloren!
Ik heb ook nog een hele mooie waterval gezien.
En ook een grote leguaan, die gewoon over de camping liep.
Hij was wel zo groot als mijn bordliniaal!
En weet je wat ook zo leuk was?
Ik leende een fries boek van Rene met verhalen over mensen die naar een ander land zijn verhuisd.
En daar stond een verhaal over Jacob (uit groep 7) en zijn moeder in.
Zij hebben namelijk in Nieuw Zeeland gewoond en dat ligt dicht bij Australie.
Grappig he?
Ik heb nog steeds heel veel plezier.
Ik hoop dat jullie dat ook hebben.
Tot de volgende keer!

Groetjes van juf Klasien

  • 04 Maart 2007 - 02:25

    Daan & Daan:

    He Klasien!

    Luk om al je verhalen te lezen! Kinkt wel goed allemaal! Wij zijn nu in Airlie beach en reizen zuidwaarts. Wie weet treffen we elkaar nog! Heel veel plezier verder
    groetjes Daan & Daan

  • 04 Maart 2007 - 12:34

    Willie B.:

    Jammer dat het zo abrupt afloopt, was je computertegoed op? Ha ha weer zo'n stoeprand grapje. Leuk dat je 2 weken met die jongens bent opgetrokken, is wel sellie sellie. Ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal. Laterrr!

  • 04 Maart 2007 - 13:17

    Mirjam Vd Schaaf:

    hey hallo, echt heel leuk dat je jildou hebt getroffen, apart nou dat het kleine meisje nog geen naam heeft, weet dat het met naiya ook heel lang heeft geduurt.. hé meid, blijf lekker genieten van alles wat je doet en meemaakt, doei doei

  • 04 Maart 2007 - 13:25

    Regina:

    Hey Klasien,
    Mooi verhaal weer, indd jammer dat de helft of zelfs meer mist...Komen er ook weer foto's of moeten we dan weer ff Rene z'n site checke...??
    Wanneer krijg ik mn personal mail?? Ik zit met smart te wachten!
    Have fun in the sun..xxx R.K te B

  • 04 Maart 2007 - 19:25

    Ineke:

    Ha,ha.. Nimbin... zijn jullie ook wezen overnachten op de camping daar? Is een aanrader! Lekker tussen de hippies van 50+
    Groetjes uit Amsterdam!

  • 05 Maart 2007 - 09:07

    Mireille Lunter:

    Hi Klasien!!

    Wat HEVIG Australie!! Ik las het op je hyves. Nu zie ik hier je foto's en lees je verhalen. Wat fantatisch!! Have fun die weken dat je daar nog zit!!

    HARRÉ groetjes Mireille

  • 05 Maart 2007 - 09:56

    Hella:

    Hoi chickie,

    Heb nu eindelijk ook alje foto's bekeken, ik las altijd alleen je stukje maar, ben weer helemaal op de hoogte. Ik zag nemo ook op een vd foto's. Nog veel plezier groetjes H.

  • 06 Maart 2007 - 17:54

    Heda Moeder Van Deni:

    heele lueke foto en ik wens jou noch heel veelleuke riesdagen

  • 06 Maart 2007 - 20:44

    Plops:

    Ik leef nog! Ik zit elke dag klaar bij mijn etensbakje.

  • 06 Maart 2007 - 20:46

    Snorkel:

    Ik leef nog! Ik kom thuis wanneer ik zin heb. En als het eten op is, vang ik wel een muis.

  • 07 Maart 2007 - 15:11

    Jet:

    He Klak, Wat een super verhalen. Klinkt erg verleidelijk. Geniet van de heerlijke reis.Veel plezier Jet

    p.s. Prachtige foto's trouwens

  • 07 Maart 2007 - 21:46

    Ineke:

    Wat leuk dat Plops en Snorkel ook even reageren.. :-) Maarre, ziet er allemaal erg gezellig uit! Goed voor elkaar dame! Tot later....

  • 08 Maart 2007 - 18:41

    Lars W:

    hallo juf,hoe is het met je ? kom je al bijna weer ,ik mis je. juf wody is familie van me leuk he
    dag en nog veel plezier

  • 08 Maart 2007 - 19:41

    Kirsten Breeuwsma:

    He "ouwe" wereldreiziger.
    Zoals beloofd op je "laatste" stapavond in Bolsward (beter let dan net), hier een berichtje van mij. Ik heb al je verhalen in een adem achter elkaar gelezen...
    Wat heb jij het daar super! En wat heb je al veel gezien. Stoer van je hoor! Geniet er van.
    Take care. Groetjes

  • 08 Maart 2007 - 20:52

    Marie Bleeker:

    Jee Klasien,wat ziet en leest dat allemaal leuk!!
    En niet om ut een of ander maar dien haar sit iedere keer maar kreas..!Weet niet hoeveel tijd je daar nog hebt,maar die tijd moet je nog maar goed genieten,groeten vanuit het eeuwig spannende Boalsert van Marie

  • 09 Maart 2007 - 10:40

    De Zus Vd Pyromaan!:

    Hallo Klasien,
    Kreeg de tip van mn moeder om ook eens jouw site te bekijken. Echt grappig om die verhalen over mn 'kleine' broertje te lezen! En leuke foto's!
    groetjes Rosa

  • 09 Maart 2007 - 19:15

    Snorkel & Plopsie:

    sinds ons baasje weg is, geen ladder meer gezien..

  • 10 Maart 2007 - 00:32

    Anoek:

    He Klak!
    Wat een mooie verhalen weer! Wat doe je veel leuke dingen!! En wat leuk dat je steeds leuke mensen treft om wat mee te ondernemen!
    Heel veel plezier nog!!
    (ik mis je wel....)

  • 11 Maart 2007 - 12:33

    Door:

    Wat een mooie foto's! Ik wou dat ik er bij was.

  • 11 Maart 2007 - 18:31

    Jolanda:

    Hoi Klasien, nou zo te zien en te lezen vermaak jij je nog steeds prima. Hier begint het gelukkig ook weer wat lenteweer te worden, want die regen komt me de strot ut.
    Heb zin om straks weer een balletje te slaan??

    Groet Jolanda

  • 12 Maart 2007 - 10:13

    Jap En Plony:

    We zitten nu bij Trudy in het kantoortje. Hebben de koffie op en kijken nu even op jou site. De foto's zijn erg mooi. Pake haalt zometeen Arne van de Kindergarten. Nog veel plezier en de groeten.

  • 12 Maart 2007 - 20:16

    Adelbertha:

    He Klak!

    Wat weer een leuke verhalen van jou en de kerels! Erg mooie foto's ook. Wat een ervaring man! Wij zijn net terug uit Marokko. Ook erg leuk! Geniet meissie!, Liefs, Berth

  • 21 Maart 2007 - 18:53

    Marrit:

    Juf ik mis je zo erg!!!
    Niet dat ik juf Wodi niet leuk vind. Maar ik ben zo aan je gehecht.Dus ik wil je nu weer snel zien. Maar ik blijf nog altijd van je houden. En ik vergeet je nooit meer. Dus je blijfd ook altijd in mijn hard!!!!!!!!!groetjes Marrit idsinga en kom gouw weer bij ons op school.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 33684

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: