Sydney (en verder) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu Sydney (en verder) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

Sydney (en verder)

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

16 Februari 2007 | Australië, Sydney

Afgelopen week heb ik doorgebracht in Sydney.
De eerste twee nachten dus in een ranzig hostel. Het voordeel daar was dat je gratis kon internetten en dat het een klein hostel was, waardoor je snel contacten legt. Maar, omdat het er zo smerig was, ben ik verhuisd naar een YHA-hostel. Je betaalt wat meer, maar het is er schoon en netjes en hebt alle ruimte op je kamer. YHA-hostels zitten door heel Australie en het zijn meestal grote hostels. Het enige nadeel is dat je dan wat minder snel in contact komt met andere mensen. Ik had wel een heel leuk kamergenootje uit Duitsland, maar zij moest overdag en een deel van de avonden werken, dus helaas kon ik niet iets met haar ondernemen.
Ik ben in Sydney vooral aan het relaxen geweeest; veel en lang geslapen, boekje lezen, gewinkeld en vele malen de stad wat op en neer gehobbeld.
Toen ik vorige week in Sydney aankwam, probeerde ik Alie uit Bolward te smsen, omdat ik wist dat zij en Petra ook in Sydney zouden zijn. Maar, er was iets mis met mijn telefoon en ik kreeg haar niet te pakken. Dat vond ik jammer, want ik wilde graag iets met hun afspreken.
Vrijdagmiddag kreeg ik wel een smsje van haar en ik reageerde meteen, maar hoorde weer niets terug. Waarschijnlijk had ze haar telefoon al weer opgeruimd.
Dus, na een paar uur door de stad geslenterd te hebben, besloot ik terug te gaan naar mijn hostel.
Aan de overkant van de straat zag ik op een informatiecentrum en liep ernaar toe om iets te vragen en daar stonden Alie en Petra ook! Toevallig!!! Alie had inderdaad haar telefoontje terug in haar tas gestopt toen ze mij gesmst had en had mijn berichtje niet binnen horen komen.
Het was hun allerlaatste dag in Australie. Zaterdag zouden ze terug naar Nederland vliegen. Omdat zij eerst natuurlijk nog even moesten shoppen, spraken we aan het eind van de middag af. We zijn toen naar de Pizzahut (weer dat Amerikagevoel) geweest en hebben daarna wat gedronken in een bar.
We hoorden dat het Chinees Nieuwjaar middernacht zou beginnen, dus dat moest ik eigenlijk even meemaken. Ik wilde wel eens zo'n optocht zien met van die drakenpakken. Maar, de Chinezen vieren een hele week feest en de optocht zou zondag om 00.00 uur zijn.
Toen ik zondag aan het begin van de middag de stad in liep, zag het er zwart van de mensen. Dus, ik nam even een kijkje. Ja hoor! Net te laat voor de optocht!! Die bleek dus 12.00 's middags te zijn. Jammer!
Toen ben ik naar de Botanische tuin in Sydney gegaan en heb daar lekker in het gras gelegen; boekje gelezen en foto's gemaakt van de Harbourbridge en the Opera House, waar je vanuit de tuin een mooi zicht op had.
Toen ik later uit de bus stapte in de buurt van mijn hostel en van Chinatown, hoorde ik een miljoenklapper ofzo. Dat kon natuurlijk alleen maar bij de Chinezen vandaan komen. Ik ging snel naar een straatje toe, waar het lawaai vandaan kwam en de straat lag vol met van dat rode vuurwerkpapier. Veel meer dan bij de Chinees in Bolsward op 1 januari!
Daar heb ik toen toch nog een klein optreden gezien van die draken. Ze hadden kool aan touwtjes hangen en de draken 'aten' dat op en spuugden het weer uit. Geen idee wat daar verder de betekenis van is, maar het zal er wel bij horen.
Maandag kwam er regen met bakken uit de lucht. Ik geloof dat het jaren geleden was dat het in Sydney zo geregend heeft. De verwachtingen van die dagen erna waren ook niet al te best, hoorde ik, dus ik wachtte nog maar even met het boeken van een tripje naar the Blue Mountains.
Maar, achteraf was het die dagen daarna best goed weer geweest om naar the Blue Mountains te gaan.
Maar, ik was op een of andere manier ook heel erg moe die dagen en had ontzettend last van mijn rug. Woensdag was het zo erg dat ik er gewoon misselijk van was en 's middags op bed gelegen heb.
Het werd niet beter en ik dacht aan de tip die tennisvriend Henk (tevens fysiotherapeut volgens de hmhmhmtheorie. Weet echt niet meer welke theorie het was)me ooit had gegeven. Dan moet je op een tennisbal gaan liggen en deze na twee minuten onder een andere zere plek leggen.
Aangezien ik geen tennisbal meegenomen heb in mijn rugzak (hoe dom!), vroeg ik bij de receptie of ze daar heel misschien een hadden liggen. Het antwoord was natuurlijk 'nee'. Toen ben ik maar naar een klein supermarktje naast het hostel gegaan en keek om me heen of ze daar heel misschien lagen. Ook niet! Maar, mijn oog viel op het fruit en toen heb ik maar een mooie grote Granny Smit gekocht en ben ik daar op gaan liggen. De prinses op de erwt is er niets bij! En, ik moet zeggen, het hielp werkelijk! (Was het misschien de Granny Smit-theorie, Henk?!!)
Sydney is een mooie grote stad, maar veel drukker dan de vorige twee steden die ik bezocht heb.
Je kunt je op allerlei manieren verplaatsen in de stad; met de bus, tram, metro, taxi, boot of monorail. Ik ging echter meestal lopend en heb heel wat kilometers gemaakt op mijn flip flops (slippertjes).
Sydney is ook een best hippe stad. Je kunt er leuk winkelen en de prijzen vallen over het algemeen best mee. Maar, mijn oog viel natuurlijk weer op een paar hele mooie schoenen voor 575 dollar!! Beetje jammer...!
Ik ben ook weer naar het Aquarium geweest. Deze was nog mooier dan in Melbourne. Er waren veel haaien, een megagrote schildpad en een krokodil.
Na een week had ik Sydney echter wel gezien en ik zat eigenlijk te wachten op strandweer, zodat ik naar een van de stranden in de buurt kon gaan.
Op donderdag ben ik op de boot naar Manly gegaan. Een plaatsje aan het strand, dichtbij Sydney. Daar zaten Rene en Rick ook en ik ben in hetzelfde hostel gegaan als zij zaten.
's Middags eindelijk naar het strand.
Die avond zijn hadden zij afgesproken met nog twee jongens uit Friesland, die ze die dag ervoor in Sydney tegen waren gekomen en die Rene wel kent; Martin en Arjen. Die Martin 'ken' ik ook wel. We zijn met z'n vijven uit eten geweest en daarna wat gedronken.
De volgende dag was het helaas weer bewolkter en ben ik maar weer een beetje gaan winkelen in Manly; bikini gekocht.
's Avonds weer even een kroegje in, maar het was erg rustig, dus waren we om een uur of 12 al weer in het hostel. Daar hebben we in de tuin nog lang gezeten met meer mensen. Ik moest er echter verplicht zitten, want ik was mijn sleutel kwijt en dacht dat ik die op mijn kamer had laten liggen. Maar, wanneer ik op de deur klopte, deed er niemand open. Uiteindelijk ben ik maar bij de jongens op de kamer gaan slapen, waar nog een bed vrij was. De volgende dag bleek dat ik mijn sleutel in de keuken had laten liggen....!
In eerste instantie wilde ik nog meer stranden in de buurt van Sydney gaan bezoeken, maar omdat ik al een klein beetje achter op schema was en ik met de jongens mee mocht rijden, heb ik dat niet meer gedaan.
Een bezoek aan The BLue Mountains is er ook niet meer van gekomen.
Zaterdag ben ik om een uur of 11 met Rene en Rick in hun auto vertrokken. We zijn weer een stukje noordelijker gegaan en kwamen in One Mile Beach aan; zo'n 200 km. boven Sydney.
Daar hebben we drie nachten op een leuke camping gestaan, dichtbij het strand.
De campings zijn hier trouwens ook erg goed te doen. Zelfs daar zijn keukens waar je je hapje kunt maken!
Op deze camping huppelde ook een leuk, lief en klein babykangoeroetje rond.
Maandagochtend zijn we met z'n drieen gaan sandboarden in Anna Bay en 's middags heb ik gesurfd met Rene (surfboarden). Hij heeft me instructies gegeven, maar het is nog niet eenvoudig om op die plank te gaan staan. Een keer even een klein paniekmomentje, toen ik heel lang onder water bleef en dacht dat ik onder het board beland was. Maar, het was erg leuk en ik ga binnenkort zeker nog een keertje proberen!
Achteraf hoorden we trouwens dat er die dag haaien waren gesignaleerd daar.....!!!
Dinsdag zijn we weer verder gereden en we zitten nu voor twee nachten in Port Macquarie.
Gisteravond had ik een beetje buikpijn en voelde ik me niet zo fijn. De jongens gingen even boodschappen doen en kwamen terug met een lief kaartje en een snicker voor me! Ze weten af en toe best hoe ze me het naar de zin moeten maken... ;-)

Alle foto's passen niet meer op mijn site, dus heb ik er een aantal op de site van Rene geplaatst. www.renerypkema.waarbenjij.nu (Kijk bij het laatste bericht)
Mocht je meer foto's willen zien; Ik zoek dus nog sponsors voor mijn fotoalbum!!;-)




VOOR DE KINDEREN VAN GROEP 3/4

Hallo allemaal,
Hebben jullie een leuke carnaval gehad?
Ik ben benieuwd hoe jullie allemaal verkleed waren.
Volgens mij hebben jullie nu vakantie.
Klopt dat?
Ik ben een week in Sydney geweest.
Dat is de grootste stad van Australie.
Daar ben ik ook weer naar een Aquarium geweest.
En deze was nog mooier dan de vorige keer.
Er waren heel veel haaien.
En ook hele grote!
Ook was er een krokodil.
Maar, die lag gelukkig achter glas en hij sliep.
Er was ook een hele grote schildpad.
Die was denk ik wel zo groot als vier tafels uit de klas bijelkaar.
Ik heb er ook wat filmpjes van gemaakt.
Misschien kunnen we daar wel eens naar kijken.
En Nemo was er ook!
Kijk maar eens op de foto's.
Nu ben ik niet meer in die stad.
Ik slaap nu al een paar nachten in een tent op de camping.
Samen met twee jongens.
Zij hebben een auto en ik mag meerijden.
Op de motorkap zitten allemaal beestjes geplakt.
Een haai, een schildpad, een inktvis en nog een paar.
De jongens heten Rick en Rene.
Ze zijn heel leuk.
Maar, soms doen ze een beetje stoer.
Want, Rick is brandweerman en Rene is boer en dat vinden ze stoer.
Maar, voor de rest zijn ze wel lief.

Tot de volgende keer en de groetjes thuis!

Groetjes van juf Klasien

  • 16 Februari 2007 - 09:15

    Trudy:

    Hoi Klasien, was ik geloof ik net weer even te laat om je te pakken te krijgen. Het is erg leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Je laatste bericht heb ik gisteravond noch gelezen. Ik krijg gewoon zin om de koffers te pakken! Geniet er van! Groeten van ons allemaal. De Kinderen vinden de fotos van de kangaroes het leukst.

  • 16 Februari 2007 - 10:22

    Mariska:

    Hallo, helemaal leuk al die spannende verhalen. Krijg inmiddels ook erg veel zin om naar Chili te gaan. Heb dus eindelijk geboekt... 27 maart is het vertrek en 18 april kom ik dan weer terug. Kan dus helaas niet mee naar aaipop. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt; geniet ervan!x

  • 16 Februari 2007 - 22:12

    Adelbertha:

    He Klak!
    Leuk hoor, al die verhalen! Wat zie je veel! En die foto's zijn ook geweldig. Kan een collega blij maken met die kangaroe ploaties; hij doet een project over Australië met zijn groep! Thanks namens hem en mijzelf! Geniet meid, XX

  • 17 Februari 2007 - 08:50

    Anna:

    hoi juf ik mis je we mogen op school met pen schrijfen

  • 17 Februari 2007 - 09:16

    Joyce:

    Hey gekke Klasien, wat heb ik met jou gelachen zeg, je houdt van avontuur dat is zeker. Gelukkig is alles goed gekomen, thanks voor je bericht op mijn site. Heb nu ook foto's geplaatst, dus je kan natuurlijk nog ff spieken!! Nog heel veel reisplezier!

  • 17 Februari 2007 - 15:07

    Willie B.:

    He klakkie!
    Erg leuk je verhalen, je broer Bas had ze even voor me uitgeprint, omdat onze computer nog steeds overleden is. Binnenkort hebben we een nieuwe en dan ben ik ook weer in de ether. Ben nu even bij Hester en Gerrit om toch ook maar even iets van me te laten horen. Hier gaat alles goed. Hoop dat je nog een aantal leuke weken heb en ik laat binnenkort wel weer wat van me horen. Massel! Willie B.

  • 17 Februari 2007 - 20:53

    Marco:

    Wat een verhaal!... en goede foto's.

    Succes.
    Marco

  • 18 Februari 2007 - 08:26

    Lars Onrust:

    Hoi juf Klasien,
    Ik vind de foto's erg mooi en erg leuk alle verhalen. Mijn voortanden zijn er alle 2 uit. Ik lijk nu net een dracula.
    Ik mis juf ook erg.

  • 18 Februari 2007 - 10:00

    Dowke Visser:

    Dag juf Klazien, mooie foto's. Ik heb m'n A diploma gehaald. Ik hoop dat je het leuk hebt en je niet de woestijnduivel tegenkomt. Veel plezier, doei. Dowke

  • 19 Februari 2007 - 17:28

    Linda En Jolande:

    Hallo Juf Klasien,
    Hoe gaat het daar in het verre australie? Al down under? Hier alles goed. Ik heb een fijne verjaardag gehad, en heb iets lekkers voor je bewaard.
    ik ben 7 geworden.. ..
    kusjes en tot snel

  • 20 Februari 2007 - 19:01

    Jannet:

    Hé Klakkie, mooi te horen dat het allemaal goed gaat en dat je je daar al net zo brutaal gedraagt als hier: je voelt je al helemaal thuis zeker! Veel foto's hoor. Jammer van alle pech die je hebt gehad.
    Hier is alles ook goed, alleen heb ik natuurlijk iets minder beleefd dan jij... Wel is er afgelopen weekend weer een nieuwe kroeg geopend, of eigenlijk heropend: het café van Hotel de Wijnberg. Best geinig hoewel er wel overdreven veel lampjes (en 1 hele grote lelijke)hangen, wat het geheel wat "overdone" doet lijken.

    Dat was alle actie vanuit Bolsward en omstreken (Witmarsum in dit geval). Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende reisverhalen en foto's. Als het klopt hebben wij zelf over een paar dagen internet, dus beter!!!

    Groet,

    Jannet

  • 21 Februari 2007 - 07:17

    Henk Van Tennis:

    Hoi Klasien,
    Fijn om je avonturen te lezen. Ik zal aan je sandboarden denken wanneer ik zaterdag in de sneeuw sta in Tjechië. Ik zal een tennisbal meenemen, want Annet lust zo graag appels.
    Hug

  • 21 Februari 2007 - 10:12

    Margriet:

    Hoi Klasien,

    Allereerst; namens Thomas bedankt voor de koalakaart. Dat vond hij geweldig!! Ik geniet enorm van jouw leuke reisverslagen. Ik zal vanavond de "granny-smith theorie" eens uittesten. Heb namelijk ook wat last van ouderdoms kwaaltjes, ha ha! Nou meid, geniet er van en take care.
    Groetjes and a big hug from Thomas.

  • 22 Februari 2007 - 12:51

    Regina K:

    Hey Bella,
    Mooie foto's!
    Heb die op Rick en Rene hun site ook even bekeken!!
    Daar zat je al lekker aan een pot bier!
    Ook zag ik je met je aldi-pod! Geniet je er nog steeds van?.....
    Je hebt t echt heel mooi, zo te zien en te lezen!
    We belle, faxe, emaile, hyve, smsme!!
    xx Regina

  • 22 Februari 2007 - 15:01

    Jordie:

    Hey Klasien,

    Leuk je verslag en die foto's erbij. Zo krijg ik een aardige indruk wat je allemaal beleeft daar. Volgens mij vermaak je je nog wel even. Groeten!

  • 23 Februari 2007 - 13:59

    Petra:

    Hallo Klasien,
    leuk om je site te lezen,zijn alweer lang breed thuis bijna alweer 2 weken nu alweer zin om weg te gaan,foto,s van Australie zijn super geworden nog veel plezier daar gr Petra

  • 24 Februari 2007 - 10:23

    Marco:

    ziet er allemaal goed uit klakkie!

    Veel plezier

  • 24 Februari 2007 - 23:51

    Juf Monique:

    Wat een verhalen en foto's. Je vermaakt je prima en vervelen kun je je ook niet met al die ervaringen. Hier gaat het uiteraard zijn gangetje. Ik wens je nog veel meer plezier en doe voorzichtig. Groeten Monique, Dorian,ROwena en NIcoline

  • 25 Februari 2007 - 12:58

    Jerke, Sieme, Rikst :

    Dag Juf Klasien,
    Wat een mooie foto's. De schilpad is echt heel groot en die krokodil ziet er heel gevaarlijk uit! Maar sommige foto's stonden op hun kant.En nu hebben we last van onze nek. Nog veel plezier in Australie.
    Groetjes van Jerke, Sieme, Rikst en Pappa Bert

  • 25 Februari 2007 - 18:40

    Anna:

    hoi juf klasien hoe gaat het hep je al kankroes gesien ik ben 11 febrari jaarig geweest het was leuk ik hep een barbie gekreegen mijn oom en tante dachten dat ik de volgen de dag jaarig was ik mis je ??????????????????????????????????????????????????????????

  • 26 Februari 2007 - 16:54

    Ritza Groep 3:

    hallo juf klasien. hier zijn wij ook weer even. Ik heb nu vakantie en juf vond mij de mooiste van de klas met carnaval op school omdat ik als de enige als poes was. was heel leuk met carnaval. ik heb nu vakantie en ga morgen voor 3 dagen naar mijn tante te logeren. mooie foto,s en best wel eng. dag juf veel plezier nog.

  • 26 Februari 2007 - 21:51

    Wilma:

    Hallo,
    Ik ben officieel weer in de lucht, na twee maanden... Niet hevig. Maar we zijn er weer. Leuke verhalen schrijf je, maar je hebt dan ook genoeg te vertellen als echte globetrotter. He ik hou het even kort, binnenkort laat ik weer wat van me horen. Veel plezier en dan ga ik ook de foto's even bekijken. dikke tut van Willie en har famkes (en Marcello)

  • 28 Februari 2007 - 19:44

    Dorian:

    hoj juf hoe is het met je .met mij is alles goed over. 16 dagen en dan ben ik jarig en dan schrijf

    ik nog een bericht en dan ;zeg ik wat ik hep ge kreegen en wie er ge weest zjin en ik hep een beet je keelpjin maar het gaat wel weer goed hoor en hoe is het met juf ik hoor het wel met een nieuw bericht van juf doej de groet jes van dorian en monique en rowena en nicoline.

  • 01 Maart 2007 - 09:35

    Willie B.:

    Hallo, ik ben ook weer present. Had al een tweede berichtje geplaatst, maar is niet helemaal goed gegaan zie ik. Je vermaakt je prima zo te lezen en ook de foto's zijn erg leuk, vooral de met die piraat... Hier gaat alles goed. Nog 1 week vrij en dan ga ik weer aan het werk, gaat snel hoor! Jij bent ook alweer bijna 6 weken weg (als ik het goed heb). Inge gaat maandag voor het eerst naar het kinderdagverblijf, maar dat gaat vast goed, ze is heel tevreden en groeit als kool. Rixt vindt het ook nog steeds erg leuk, ze is erg lief voor Inge. Ze vraagt wel telkens of ze nog wel lief is, dus daar schijnt enige twijfel over te bestaan. He veel plezier nog daar en ik laat snel weer wat van me horen. Massel.

  • 03 Maart 2007 - 20:22

    Anne:

    Hey klakkie waar zit je....

  • 03 Maart 2007 - 21:50

    Sieta Kooistra:

    Leuk hoor om die verhalen van je te lezen! Je vermaakt je dus nog prima!heel veel plezier nog en groetjes van mij hoooiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 33684

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: