Week 10, 11 en 12 in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Klasien Werf - WaarBenJij.nu Week 10, 11 en 12 in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

Week 10, 11 en 12 in Sevilla

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

19 April 2015 | Spanje, Sevilla

Leuk toch, dat ik na zoveel weken nog steeds leuke, kleine straatjes en gezellige pleintje bij mij in de buurt ontdek?! Sevilla kent een hoop verval en veel lelijke graffiti , maar heeft mijn hart gestolen! Ik vind het een prachtige stad en de meest gezellige buitenlandse stad, die ik ken. Een aanrader! En mocht je ooit gaan, ga dan ook beslist naar het minder toeristische gebied en struin een paar uurtjes door de straatjes in mijn buurtje (Macarena). Minstens zo leuk!
Niet dat ik plannen heb in die richting, maar ik zou hier prima kunnen wonen, de rest van mijn leven. Er heerst veel werkloosheid en de mensen hebben niet veel geld te besteden, maar toch komen ze relaxed over en genieten ze van het leven. Ze zoeken elkaar op op straat, op de terrassen en genieten van een drankje en lekker eten. Materialistisch zijn ze niet en dat staat mij wel aan, want wat is nu eigenlijk belangrijker?!
De sinaasappels aan de bomen kleuren het straatbeeld helaas al een aantal weken niet meer, maar in plaats daarvan staat er al veel in bloei en dat geeft uiteraard ook veel kleur.
De afgelopen weken zijn omgevlogen! Een aantal dagen na het vertrek van Theodora, zijn Berthilde en Henriët hier bijna een week geweest. Het was de week voor (en tijdens) pasen en het was bloedheet. Het was drukker en rumoeriger in de stad en veel winkels waren vaak gesloten i.v.m. de Semana Santa (= Goede week). We hebben meerdere processies gezien en werden zelfs een keer om half 6 ’s ochtends wakker van eentje die bij mij door de straat ging. Dus, hup! Met z’n allen het balkon op in onze nachtelijke outfits. Erg indrukwekkend om te zien, die processies, maar ik was blij toen het achter de rug was en alles weer gewoon was. Eén processie is leuk, twee ook, maar als je elke keer dat je de straat opgaat in eentje terechtkomt, wordt het een beetje vervelend. Het is gewoon te veel!
Maar Berthilde en Henriët hebben genoten! Ze hebben zo’n beetje de hele stad kunnen ontdekken en we hebben vooral veel lol gehad (Met wie spreek ik? Met Cruces en heb jij wel eens spaghetti in je neus gehad? => Moet je bij zijn geweest om de lol ervan in te zien! ☺ ) en terrasjes gepakt. Af en toe het verkeerde terras met vieze worstjes en drapjes, maar dat kon de pret niet drukken.
Twee dagen na hun vertrek kwamen Ineke, Petra en moeders Ietsje naar Sevilla. Zij verbleven in een hotel. Ook met hen veel dingen gedaan, lekker gegeten, terrasjes bezocht en lol gehad. We hebben ook een rondritje gemaakt met paard en wagen en een middag een fiets gehuurd, wat superleuk was!
Afgelopen week was ik een paar dagen ziek, maar ik ben toch naar de bijeenkomst van InterNations op donderdagavond gegaan en had mijn Spaanse amigos, Miguel Angel (de ho-maat), Joaquin(Glenn Medeiros) en Vida (van Spaanse les) ook opgetrommeld. Ze waren er allemaal + zo’n 40 andere mensen. Het was weer gezellig, al gingen Miquel, omdat ook hij niet fit was, en Vida al vroeg naar huis. Helaas zaten we dit keer ver uit de buurt van mijn favoriete 80’s kroeg ‘1987’ en was de after party in een tent in de hippe uitgaansbuurt. Ook daar kon leuk gedanst worden, maar niet zo spectaculair als in 1987!
Uiteraard wel weer andere mensen ontmoet, twee Belgen en Carlos een vriend van Joaquin. Carlos moest dit weekend voor werk naar een plaats in de buurt van Càdiz, waar ik nog steeds naartoe zou. Ik mocht meerijden en zou dan in een hostel kunnen overnachten. Een mooi aanbod, wat ik helaas heb laten gaan, omdat het weer in Sevilla dit weekend veel beter zou zijn dan in Càdiz en omdat de plaats waar hij naartoe moest nog zo’n 100 kilometer van Càdiz vandaan is. Ook een uitnodiging van de Belgen gehad voor een barbecue in het bos, wat vanmiddag plaatsvindt. Daar wilde ik eigenlijk ook wel graag naartoe, maar het is ook nogal een eindje van Sevilla en het duurt de hele middag. Ik kon met één van de Belgen meerijden, maar wil vanmiddag graag fietsen, want ik heb voor de komende dagen weer een fiets gehuurd. Gisteren ook al de hele middag + avond gefietst door de stad. Dus, helaas geen afspraken vandaag, maar wel fijne dingen doen en bovendien maak ik komende week nog net een stukje van Feria, hèt flamencofeest, mee. Stiekem wil ik mezelf ook heel graag in zo’n jurk hijsen, maar ik ga er natuurlijk niet 300 euro voor neertellen. Dus, ben ik in een tweedehandszaakje geweest, waar ik een jurk heb gepast. Maar, helaas hadden ze daar alleen modellen uit het jaar nul en om nou als plofkip te komen….?!! Nou ja, ik zie wel waar het schip strandt.
Ondertussen ben ik ook boven op de ‘Mushroom’ (Metropol Parasol) geweest, vanwaar ik een mooi uitzicht had over de stad. Leuk om dat nu pas gedaan te hebben, omdat ik nu veel gebouwen en straten herkende. Ook heb ik het museum ‘Bellas Artes’ bezocht. Eerlijk gezegd voor het gebouw en niet voor de schilderijen, want ik houd er niet van om 300 schilderijen te bekijken. Al waren een paar wel interessant, omdat je daarop het oude Sevilla zag. Maar het gebouw, een voormalig klooster, was zeker de moeite waard!
Nu gauw op mijn fiets stappen om te genieten van mijn laatste dagen hier!

Vanmiddag dus weer een heerlijke fietstocht gemaakt, o.a. langs de rivier en door het park. Het was er heerlijk weer voor, want vanavond om half 7 was het nog 27 graden. Mij hoor je niet klagen!
Veel communicantjes voor fotosessies in het park en op Plaza de España. (Na ruim dertig jaar moet ik wel zeggen dat ik, vergeleken met hun, maar een lullig jurkje had toen ik de eerste communie deed. Maar ja, je kunt niet alles hebben; ik heb al zoveel ;-) ). En ook een aantal dames die zich al in hun flamencojurk hadden gehesen voor een fotoshoot. Ik heb even goed gespiekt hoe ze eruitzien. Wordt wel lastig om ze te evenaren.
Misschien ga ik zo nog een terrasje pakken met de ene Belg, maar eerst nog even snel wat foto’s bij elkaar zoeken. Filmpjes zet ik er niet meer op, want dat gaat toch steeds mis. (Ongeveer 35 nieuwe foto’s geplaatst. Kun je niet alles zien? Klik dan in het groene vak links op ‘foto’s’).
Adios!

  • 20 April 2015 - 09:53

    Trudy:

    Wat ben ik blij voor jou dat je naar Sevilla bent gegaan! Dat hadden we vorig jaar niet zo spannend kunnen bedenken :)!
    Ik wens je nog een paar superdagen!!!!
    Tot gauw!
    Kus, Trudy

  • 20 April 2015 - 10:38

    Klasien:

    Dat hadden we zeker niet zo kunnen bedenken, Trudy! Ben ook heel blij dat ik ben gegaan!
    Jammer dat je door al die narigheid niet de kans had te komen, maar laten we samen een keer naar Sevilla gaan, als het weer kan! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

Drie maanden in Sevilla.

Recente Reisverslagen:

19 April 2015

Week 10, 11 en 12 in Sevilla

31 Maart 2015

Week 8 en 9 in Sevilla

21 Maart 2015

Sevilla - week 6 en 7

08 Maart 2015

Week 4 en 5

20 Februari 2015

De derde week
Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 882
Totaal aantal bezoekers 33652

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: