Spaanse les enzo.... - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Klasien Werf - WaarBenJij.nu Spaanse les enzo.... - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

Spaanse les enzo....

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

07 Februari 2015 | Spanje, Sevilla

Zo! De eerste week Spaanse les zit erop en inmiddels kan ik eenvoudige, korte teksten lezen en schrijven. Spreken en verstaan is een ander verhaal, maar daar gaan we volgende week op oefenen. Maandag was mijn eerste les en kwam ik in een groepje met vier andere meiden terecht. Twee van hen hadden al twee weken les gehad en we startten op het niveau waar zij waren gebleven! HELP! Het zou sneu zijn voor hen om allerlei dingen te herhalen, zei de docente. Maar blijkbaar was het niet sneu om mensen zoals ik, die hooguit was Bassie-en-Adriaan-Spaans kennen, in het diepe te gooien! Gelukkig was dit maar voor één dag en konden de dames uit Frankrijk en Taiwan de volgende dag doorstromen naar een hoger niveau. Ik bleef over met Vida uit Ohio en Suzan uit London zou aan het eind van de week weer met ons meedoen, omdat zij ook een voorsprong had door een verblijf van een halfjaar in Zuid-Amerika. De Spaanse lessen zijn erg leuk! Het is een klein schooltje en we hebben een superleuke, energieke, jonge docente die vaak om ons, maar gelukkig ook om zichzelf moet lachen! En om ons het Spaans onder de knie te laten krijgen, laat ze ons spelletjes als ‘Wie is het?’ doen! Dan ben ik helemaal in mijn nopjes natuurlijk!
Sinds afgelopen zondag heb ik er ook twee huisgenootjes bij; een Duitse studente en een kleine Japanse student. Beide 23 jaar oud. Hij kan mijn naam slecht uitspreken –en waarschijnlijk ook slecht onthouden- en noemde mij de eerste dagen steeds Gracias!!! (En dan met een Japanse L (van Loempia) natuurlijk!) Mercedes noemde mij in het begin steeds Klasie-jen! Nooit bij stilgestaan dat je zulke leuke dingen met mijn naam kunt doen…! ;-)
Elke keer als ik door Sevilla loop, en met name ’s avonds, heb ik het gevoel dat ik in een of ander vakantieoord ben! Er zijn veel terrasjes, veel mensen, waaronder ook kinderen, op straat, de gezellige winkeltjes, sfeervolle straatverlichting, leuke muziekjes, zomerse geuren…… Heerlijk!
Inmiddels snap ik die winterjassen trouwens ook! Het is hier ’s ochtends en ’s avonds hartstikke koud! De meeste honden dragen hier zelfs een gewatteerde jas! Hilarisch!
Ik heb trouwens gehoord dat het afgelopen week ook wel een beetje extreem koud was voor Spaanse begrippen. Maar, als je ’s middags eenmaal met je hoofd in de zon zit, lijkt het gewoon zomer!
In huis is het ook erg koud! Dat is het enige minpuntje… De huizen zijn natuurlijk gebouwd op de hete zomers; er liggen overal koele tegels en er is geen cv. Daar was ik niet op voorbereid en mijn huisgenootjes ook niet! Dus, we hebben wel met de jas aan in de kamer gezeten! Buiten is het nu (in de winter!) gewoon warmer dan binnen! Ik heb voor mezelf daarom maar een soort jurk tot op de grond, gemaakt van een fleecedeken (met mouwen) en een paar lelijke pantoffels met een vette spekzool eronder gekocht. Je moet wat…! ☺ Het is tegenstrijdig; op het ene moment zit je met een winterjas in de kamer, op het ander moment zit je in je t-shirt in de zon op het dakterras!
Straks ga ik met mijn huisgenootjes de historische stad Córdoba bezoeken, wat hier zo’n 130 kilometer vandaan ligt. Zin in!


  • 07 Februari 2015 - 12:19

    Ineke:

    Ook hier volg ik natuurlijk :) Erg leuk weer om te lezen, zijn we er toch een beetje bij! Liefs uit Ansterdam!

  • 07 Februari 2015 - 13:33

    Door:

    Ik heb nog geen foto gezien van je haute couture fleecejas en hippe toffels.

  • 09 Februari 2015 - 20:15

    Hella:

    ja doe mij ook maar zo'n mooie foto ben erg benieuwd. Addy vd Krommenacker is er vast niks bij.
    groetjes vanuit B.

  • 13 Februari 2015 - 00:05

    Marrit :

    Lieve reizende oom Roel. Koop gewoon een snuggie ;-). Zit je er lekker warmpjes bij. Leuk om je verhalen te lezen! Liefs uit elst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

Drie maanden in Sevilla.

Recente Reisverslagen:

19 April 2015

Week 10, 11 en 12 in Sevilla

31 Maart 2015

Week 8 en 9 in Sevilla

21 Maart 2015

Sevilla - week 6 en 7

08 Maart 2015

Week 4 en 5

20 Februari 2015

De derde week
Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 33631

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: