Dag 2 en 3 in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Klasien Werf - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Klasien Werf - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 in Sevilla

Door: Klasien

Blijf op de hoogte en volg Klasien

31 Januari 2015 | Spanje, Sevilla

Sevilla is ècht een leuke stad! Het is net een doolhof met al die straatjes. En het is allemaal erg gemoedelijk, ik voel me overal veilig. Mijn buurt is ook te gek; één en al gezelligheid!
Gisteren was ik vermoedelijk de enige in heel Sevilla die een zonnebril op had. Ja, sorry… Ik moet toch weer even wennen aan die beste vriend. Vandaag heeft het geregend en liep ik, met mijn paraplu, een voor mij nieuw stukje Sevilla te ontdekken. Totaal niet erg, die regen, wanneer er opeens een leuke Spanjaard bij je onder de paraplu kruipt; “Hola!” En bovendien verscheen na de regen gelijk weer een strak blauwe lucht. Er staat een klein windje, maar die voelt gelukkig heel anders dan in Nederland.
Ook was ik gistermiddag waarschijnlijk de enige in heel Sevilla die aan de thee zat. Ik heb altijd gedacht dat die Spanjaarden siësta houden om even bij te tanken, maar de vork zit compleet anders in de steel. Dat bijtanken nemen ze wel heel letterlijk, rond een uur of 2 zit iedereen namelijk aan het bier, waarna ze om 5 uur weer aan het werk gaan. Ik denk dat de ober mij dan ook een hak probeerde te zetten, want het was vast niet voor niets dat de theepot, die hij voor mijn neus zette, net zo groot was als het theezakje….!
Maar Sevilla is eigenlijk niet goed voor me…. Vandaag ook weer veel te veel leuke winkeltjes met leuke spulletjes gezien! Niet alleen kleding, maar natuurlijk ook gelijk weer kasten en andere meubels, die een beetje moeilijk in mijn koffer gaan. Eén winkel was echt heel mooi! Het was een soort grote en hoge patio, met bovenin gekleurde ramen en een glazen dak. Prachtig en daaromheen zaten allemaal kleine boetiekjes. En natuurlijk heb ik even het vintage winkeltje van Mercedes bezocht. Als is weer eens een themafeest heb, moet ik eigenlijk daar naartoe.
Ook was ik in een art café, waar ik een erg leuke dame (achter de bar) heb ontmoet. Het was veel te zien en toch hing er een bepaalde rust. Ik ga zeker nog een paar keer terug en omdat het op de route ligt naar mijn school voor Spaanse les, gaat dat zeker lukken.
Gisteren ben ik o.a. naar de kathedraal van Sevilla (Santa María de La Seda) gelopen. Niet te geloven, wat een immens groot ding. Ik weet niet of ik ooit eerder zo’n enorm groot gebouw heb gezien! Het heeft een vloeroppervlakte van zo’n 13.000 vierkante meter, heb ik mij laten vertellen. Ik móet er nog een keer naar binnen.
Uiteraard heb ik gisteren nog veel meer prachtige, historische gebouwen gezien. Het was een mooie ontdekkingstocht, al werd ik wel een beetje gek van die kerel met die gitaar en die panfluit, die mijn schaduw leek te zijn.



  • 02 Februari 2015 - 13:09

    Fe:

    Lieve Klak,

    Wat heb je het heerlijk aldaar! Lekker aan het genieten! En wat een leuke mooie foto's en prachtig leuke verslagen! Hoe ging je eerste Spaanse les??

    Besos de Feun xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

Drie maanden in Sevilla.

Recente Reisverslagen:

19 April 2015

Week 10, 11 en 12 in Sevilla

31 Maart 2015

Week 8 en 9 in Sevilla

21 Maart 2015

Sevilla - week 6 en 7

08 Maart 2015

Week 4 en 5

20 Februari 2015

De derde week
Klasien

Op zondag 21 januari vertrek ik voor een aantal weken naar Australië. Mijn reis begint in Melbourne. Op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop natuurlijk op een hoop leuke reacties....!

Actief sinds 10 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 33638

Voorgaande reizen:

02 Mei 2019 - 02 Mei 2019

Roadtrip USA

30 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Valencia & Sevilla 2017

01 Februari 2015 - 01 Februari 2015

Sevilla

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: